جمعه 31 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دورتموند: فراخوان آکسيون های اعتراضی در سالروز کودتا عليه رأی مردم، ۱۲ ژوئن

دورتموند – دو جمعيت ايرانی مدافع آزادی و حقوق بشر، به همراه مادران صلح در شهر دورتموند، از ايرانيان ساکن اين شهر دعوت کرده-اند در سالگرد کودتا – ۲۲ خرداد برابر با ۱۲.۰۶.۲۰۱۰- در برگزاری گردهمائی و آکسيون های اعتراضی که به اين مناسبت در شهر دورتموند برپا می شود، به طور فعال و گسترده مشارکت کنند. طبق اطلاع واصله، در شهرهای بوخوم – اسن – دوسلدورف و کلن نيز ايرانيان مصمم هستند در سالروز کودتا، همگام و همصدا با مردم ايران در درون مرز، آکسيون هائی در اعتراض به دولت کودتا ودر پشتيبانی از خواست و خيزش مدنی سبز مردم ايران برگزار کنند.

اطلاعيه زير، يک نمونه از اين فراخوان هاست که در شهر دورتموند انتشار يافته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رأی من کو؟
ننگ به کودتاگران ۲۲ خرداد۸۸ عليه رأی مردم ايران
احمدی نژاد رئيس جمهور ما نيست


همراه با مردم ايران؛ در سالگرد کودتا؛ شنبه ۲۲ خرداد ۸۹:

- برای دفاع از آزادی، رعايت حقوق اساسی مردم و حق حاکميت ملت ايران!
- برای پشتيبانی از مبرم ترين "خواست های حداقلی" اعلام شده-ی جنبش سبز: آزادی زندانيان سياسی– عقيدتی، آزادی مطبوعات و رسانه ها، آزادی احزاب و تجمعات، الغای نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و برگزاری انتخابات آزاد.
- برای متوقف ساختن ماشين سرکوب و کشتار، زندان و شکنجه و اعدام ...
- برای اطلاع رسانی و روشنگری در باره سرکوب و نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی توسط حکومت اسلامی و دولت کودتا که عليه مردم ما اعمال شده و می شود.

گرد هم ميآئيم.

هموطن!

در محل گردهمائی و در غرفه-ای که برپاست، می توانيد از عکس ها و تصاويری بازديد به عمل آوريد که صحنه های پرشکوه و غرورانگيز مبارزه مردم ما در راه آزادی را به نمايش می گذارد. همچنين در اين غرفه ويدوئوی مبارزات مردم ما به نمايش در می آيد، از آن ديدن کنيد و دقايقی در اين پيکار غرور انگيز ملی مشارکت بورزيد! ايران وطن ماست و ما را در آزادی و سربلندی آن سهمی است. سهم خود را – هر اندازه که می توانيم - ادا کنيم!

هموطن آزاده!

جوانان، زنان و مردان کشورمان، با دلاوری غرور انگيز برای آيند ه ای سعادتمند که در آن آزادی و اميد، پيشرفت و عدالت حاکم باشند، مبارزه می کنند. آنها از ما انتظار پشتيبانی دارند و از جمله می طلبند که به مردم و دولت کشور ميزبان خود، در باره-ی خواست های مردم ايران اطلاع رسانی کنيم و حمايت آنها را از مبارزات آزاديخواهانه و عدالت جويانه –شان جلب نمائيم تا بتوانند به دولت های خود فشار بيآورند و از آنها بخواهند که حکومت ايران را به اجرای حقوق بشر و حقوق شهروندی در کشور ملزم و مجبور سازند. موازين و ميثاقی که همه-ی دولت های جهان و از جمله حکومت ايران آنها را پذيرفته و خود را متعهد به رعايت-شان اعلام داشته اند.

در پاسخ به خواست هموطنانمان در ايران، بمنظور جلب نظر و توجه-ی مردم شهر دورتموند، آکسيون دوچرخه سواران را در اين روز تدارک ديده-ايم. در اين آکسيون شرکت کنيد! دو چرخه سواران – تحت مراقبت و همراهی پليس - پس از پيمودن مسير هائی در درون شهر، با حمل پرچم ايران آزاد و پلاکارد هائی که شعارها و خواست های مردم روی آنها نوشته شده است، در محل گردهمائی به آکسيون خود پايان خواهند داد.

مکان: Dortmund, Katharinenplatz
زمان: ۱۲.۰۶.۲۰۱۰ , ساعت ۱۴:۳۰ تا ۰ ۱۶:۳
شروع آکسيون دوچرخه سواری در ساعت ۱۵.۰۰ از محل Katharinenplatz
پايان آکسيون دوچرخه سواری، ساعت ۱۵.۳۰ در محل Katharinenplatz


برگزارکنندگان:

۱- ايران آزاد – کانون دفاع از حقوق بشر- آزادی و دموکراسی – دورتموند- آلمان
۲- مادران صلح – دورتموند
۳- کانون مدافعان حقوق بشر در ايران – دورتموند

چند اطلاع کوتاه از جنايات حکومت اسلامی و دولت کودتا عليه مردم ايران:

به موجب برآورد محافل اپوزيسيون ايران، در جريان اجرای پروژه –ی کودتا و سرکوبگری های رژيم، قريب ۱۸۰۰۰ نفر بازداشت و در زندانها و شکنجه گاهها، مورد شکنجه های وحشيانه جسمی و روانی قرار گرفته و شمار نا معلومی جان خود را از دست داده-اند.AmnestyInternational ، در ده ماهه نخست کودتا بيش از ۵۰۰۰ بازداشتی زندانی را به ثبت رسانده است. تعداد بازداشت شدگان، تنها در ۲۷ دسامبر سال گذشته و در اعتراضات روز عاشورا، بيش از ۱۰۰۰ نفر ذکر شده است.

شمار مردمی که در اعتراضات مدنی – سياسی مسالمت آميز بر اثر شليک افراد سپاه و بسيج و نيروهای انتظامی و نيز مزدوران مسلح موسوم به لباس شخصی ها، کشته شده –اند، کماکان نا معلوم بوده و هرازگاه، نامی از قربانيان شناخته می آيد. بر اساس اطلاعات تاکنونی ، هويت بيش از صدنفر از کشته شدگان تظاهرات مسالمت آميز، مشحص شده و نام آنان به ثبت رسيده است. تنها در ششم ديماه؛ در تظاهرات روز عاشورا، بيش از ۱۵ نفر در خيابان های تهران کشته شدند. از شمار زندانيانی که تنها در بازداشتگاه مخوف کهريزک بر اثر شکنجه و تجاوز جان حود را از دست دادند، مشخصات ۴ تن معلوم است و به ثبت رسيده است!

طبق آمار اعلام شده در ده ماه نخست حکومت کودتا ۱۳۴ زنداتی سياسی –عقيدتی در اوين و ديگر زندان های رژيم بدار آويخته و اعدام شدند! در امواج تازه اعدام ها، در يکشنبه ۱۹ ارديبهشت شيرين علم هولی - فرهاد وکيلی – علی حيدريان – مهدی اسلاميان و فرزاد کمانگر در قتلگاه اوين به دار آويخته شدند! و... هم اکنون ۱۶ زتدانی کرد ديگر و ۱۱ تن از معترضين به انتخابات که به مرگ محکوم شده-اند در خطر اعدام قريب الوقوع بسر می برند!
بيدادگاههای رژيم، محاکم ناعادلانه، غير علنی، بدون هیأت منصفه و بدور از همه-ی موازين حقوقی است که به خشن ترين صورت، حقوق بشر و حقوق شهروندی را نقض و پايمال می کند!

جمهوری اسلامی ايران بزرگترين شمار خبرنگاران و روزنامه نويسان را در زندانهای خود دارد. هم از اين بابت وهم از نظر شمار اعدام، با نظرداشت جمعيت کشور، رتبه نخست را در جهان دارا است!!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016