شنبه 1 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر باقی از نشانه های شکنجه خبر داد - به شدت نگرانیم، جرس

جرس - همسر باقي، نویسنده و پژوهشگر و فعال حقوق بشر با نگرانی از وضعیت وی اظهار داشت: دچار لاغری شدید شده و حدود 20 کیلو وزن کم کرده است و گرچه از روحیه قوی برخوردار است اما ما بشدت نگران وضعیت او هستیم. استمرار نگهداری او در این شرایط و عدم توجه به حقوق قانونی او هیچ چیزی را جز شکنجه به ذهن متبادر نمی کند.

فاطمه کمالی در گفت و گو با خبرنگار جرس، باقی در سال 86 در زندان به دلیل شرایط بد نگهداری و کمبود اکسیژن در سلولی بر روی شوفاژخانه بند 209، دچار حمله های تنفسی شده بود.همسر باقی همچنین در مورد دیسک کمر باقی گفت هنوز به نسخه پزشکان مبنی بر فیزیوتراپی حرارتی عمل نشده است.

وی گفت: عمادالدين باقی، پس از 5 ماه بازداشت همچنان در سلول بسته 240 است و شرایط نگهداری اونگران کننده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته فاطمه کمالی همسر باقی :« گرم شدن هوا و فقدان دستگاه خنک کننده و تهویه که باعث گردش جریان هوا بشود،مشکل تنفسی باقی را جدی تر کرده است و به محض باز شدن تنها دریچه کوچک بالاي سلول او، انواع حشرات به داخل راه می یابند و حتی از آن دریچه برای جریان هوا نمی تواند استفاده کند.

وی ضمن اعتراض به تداوم بازداشت باقی در حالی که او چند ماه است بدون قرار بازداشت و با دو قرار وثیقه در زندان است گفت:«برای ما جای سوال است که نه تنها باقی را آزاد نمی کنند بلکه او را به بند عمومي هم انتقال نمي دهند و با وجود اطلاع از شرایط جسمی او، او را در سلول بسته و در شرایط نامساعد نگه می دارند. باقی حداقل 4 ماه است که بازجویی ندارد و طبق قانون ادامه بازداشت موقت با دو قرار وثیقه نیزهیچ وجه قانونی ندارد اما نه تنها مکان نگهداری او را تغییر نمی دهند بلکه او همچنان از ملاقات حضوری محروم است و معلوم نیست از چه چیزی نگرانند که به او اجازه ملاقات حضوری نمی دهند؟»

کمالی اظهار داشت:« گرچه به اصل بازداشت باقی معترضیم اما تاکنون هیچ چیزی جز رعایت قانون را نخواسته ایم در حالي كه هیچ مقامی پاسخگوی ما نبوده است. این بلاتکلیفی محض در پرونده او هیچ توجیهی ندارد و قانونا باقی با توجه اينكه 4 ماه است بازجویی هم ندارد و بدون قرار بازداشت در زندان است (که این خود کاملا برخلاف قانون و جرم است )و تا حال، دو وثیقه برای او صادر شده است، می تواند تا زمان برگزاری دادگاه،آزاد باشد تا به درمان خود رسیدگی نماید.»همسر باقی از نگارش نامه ای به مسوولین قضایی خبر داد که در آن با توجه به وضعیت جسمانی باقی و اینکه به دلیل دیسک کمر حاد او قادر به نشستن بیش از دقایقی نیست، بتواند تا زمان تشکیل دادگاه برای درمان آزاد باشد. او همچنين ابراز امیدواری کرد :«مسئولان قضایی به این خواست قانونی و انسانی توجه نمایند چراکه پاسداری از قانون و توجه به حقوق انسان ها باید از دغدغه های دستگاه قضایی باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016