سه شنبه 4 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال حسين رونقی ملکی به سلول انفرادی در سومين روز از اعتصاب غذا، رهانا

روز گذشته حسين رونقی ملکی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر در حالی که در اعتراض به رسيدگی نکردن به وضعيت‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود، به سلول انفرادی منتقل شد.

رهانا: حسين رونقی ملکی (بابک خرمدين) وبلاگ‌نويس، دانشجو و فعال حقوق بشر که در دی ماه سال گذشته بازداشت شده است، بعد از سه روز اعتصاب غذا در اعتراض به وضعيت بد جسمانی و عدم رسيدگی قانونی به پرونده‌اش ديروز به سلول انفرادی زندان اوين منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، نزديکان وی وضعيت جسمانی او را بد توصيف کرده‌اند و اظهار داشته‌اند که وی از ناراحتی کليه در زندان به شدت رنج می‌برد اما رسيده‌گی پزشکی در مورد بيماری وی صورت نمی‌گيرد.

در مکالمه تلفنی کوتاهی که از طرف ماموران امنيتی ترتيب داده شده بود وی به پدر و مادر خود گفته که به علت حضور شما در تهران و آمدن‌تان از شهرستان به اينجا برای پيگيری کارهای من، تحت فشار هستم و می خواهند به شما بگويم تا به شهرستان برگرديد.

سرفه های شديد و زياد وی به گونه‌يی بوده است که گفته‌های‌اش را غير قابل فهم کرده و مکالمه کوتاه تلفنی آنها را با مشکل مواجه کرده بود.

پيش از اين نيز ماموران امنيتی و بازجوها در زندان بارها با تحت فشار قرار دادن وی سعی در گرفتن اعترافات تلويزيونی داشته‌اند که اين فعال حقوق بشر در هيچ کدام از اين دفعات حاضر به همکاری با آن‌ها نشده است.

بعد از حدود ۶ ماه از دستگيری او، خانواده وی تنها ۲ بار موفق به ملاقات حضوری با وی شده اند و وی هم‌چنان در مراحل بازجويی قرار دارد و هيچ دادگاهی برای وی تا به حال برگزار نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016