چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه شيرين عبادی به گزارشگران ويژه شکنجه و بازداشت‌های خود سرانه سازمان ملل متحد در باره شرايط دشوار مجيد توکلی در اعتصاب غذا

نامه به:
گزارشگر ويژه شکنجه سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه بازداشت‌های خود سرانه سازمان ملل متحد

عاليجنابان به استحضار می‌‌رساند:
مجيد توکلی دانشجوی جوان ايرانی، از ۱۶ آذر ماه ۱۳۸۸ به اتهام شرکت در تجمعات دانشجويی دستگير شد و بيش از چهار ماه او را در سلول انفرادی و در سخت‌ترين شرايط و در جايی که از کليه حقوق قانونی خويش- از جمله حق دسترسی به وکيل- محروم مانده بود، زندانی کردند. پس از اتمام تحقيقات مقدماتی و زمانی‌ که باز جوی امنيتی احساس کرد که به ميزان کافی‌ تنبيه شده است او را به سلول عمومی‌ زندان اوين منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقامت طولانی در سلول انفرادی و عدم دسترسی به هوای آزاد باعث بيماری ريوی مجيد شد که اين امر در پرونده‌های بهداری زندان نيز منعکس است و هم سلولی‌های مجيد در سلول عمومی‌ زندان همگی‌ بر اين امر گواهی می‌‌دهند.

هنگامی که دادستان تهران از زندان اوين بازديد می‌‌نمود، مجيد در خصوص وضعيت نا‌ بسامان زندان و محدوديت‌ها ئی که بر خلاف قانون در حق زندانيان سياسی روا می‌‌داشتند، اعتراض نمود و در نتيجه طبق تصميم مقامات زندان از تاريخ دوم خرداد ماه ۱۳۸۹ مجددا به سلول انفرادی منتقل شد و از همان روز اعتصاب غذای خود را شروع کرد و اکنون در شرايط جسمی‌ وخيمی بسر می‌‌برد.

نظر به اينکه کليه تلاش‌های بستگان و دوستان مجيد و دادخواهی‌های آنان تا کنون بی‌ نتيجه مانده است لذا با اعلام مراتب خواهشمندم به هر طريق مقتضی به وضعيت اين دانشجوی آزادی خواه رسيدگی کرده و مقامات حکومتی ايران را متوجه مسئوليت‌های قانونی اعمال و تصميمات خويش نماييد.

در خاتمه ياد آور می‌‌شود که بازديد گزارشگران حقوق بشر از زندان‌های ايران و ديدار با زندانيان و خانواده آنان می‌‌تواند روشنگر رفتار‌های غير قانونی مأمورين دولتی باشد.

شيرين عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳
۴ خرداد ۱۳۸۹ برابر با ۲۵ می ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016