جمعه 7 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز کمپین آزادی زندانیان عقیدتی در ایران، سخنان عبدالکريم لاهيجی در اين رابطه، دويچه وله

عبدالکریم لاهیجی می‌گوید که گزارش تازه عفو بین‌الملل بر بررسی پرونده‌ی ایران در شورای حقوق بشر تأثیر خواهد گذاشت. او با اعلام آغاز به کار کمپین آزادی زندانیان سیاسی عقیدتی، شمار این زندانیان را نزدیک به ۸۰۰ نفر می‌داند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود ایران را یکی از بدنام‌ترین کشورها در زمینه حقوق بشر خوانده است. دکتر عبدالکریم لاهیجی نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشر می‌گوید در روزهای آتی قرار است پرونده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد. این حقوقدان معتقد است انتشار گزارش عفو بین‌الملل می‌تواند بر روند رسیدگی به پرونده ایران در این شورا تاثیر بگذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر لاهیجی همچنین از آغاز به کار کمپینی برای آزادی تمامی زندانیان عقیدتی در ایران خبر می‌دهد. به گفنه‌ی وی این کمپین، کاری مشترک بین فدراسیون بین‌ا‌لمللی جوامع حقوق بشر و سازمان گزارشگران حقوق بشر است.

به گفته‌ی دکتر لاهیجی، هدف این کمپین جلب توجه جهانی به خصوص به زندانیان گمنام سیاسی است. او می‌گوید: «ما یک لیست ۴۰۰ نفره از زندانیان عقیدتی در اختیار داریم ولی متاسفانه می‌دانیم که این تعداد خیلی بیش از اینها و حدود ۸۰۰ نفر است ولی اسامی دقیق بقیه در اختیار ما نیست».

دکتر لاهیجی اضافه می‌کند که لیست تهیه شده از زندانیان سیاسی تنها شامل زندانیان پس از انتخابات نمی‌شود بلکه زندانیان قدیمی‌تر مثل صادق کبودوند، زینب بایزیدی و منصور اسانلو را هم در بر می‌گیرد.

این کمپین روز دوشنبه آینده دهم خرداد ماه با همکاری شهرداری پاریس آغاز خواهد شد و تا روز ۲۲ خرداد، سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016