یکشنبه 9 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واگذاری ۵ فاز جديد حوزه پارس جنوبی به سپاه پاسداران، جرس

قراردادهای چند ميلياردی قرارگاه خاتم الانبيا

جــرس: مديرعامل شرکت نفت و گاز پارس، با اشاره به امضای تفاهم نامه قرارداد فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ حوزه پارس جنوبی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا(متعلق به سپاه پاسداران)، از واگذاری قرارداد فاز ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی به کنسرسيومی متشکل از آن قرارگاه و چند مجموعه داخلی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی وکيلی پيرامون واگذاری طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا، گفت: در حال حاضر تفاهم نامه توسعه اين سه فاز پارس جنوبی با خاتم الانبيا امضا شده و زمين برای آغاز عمليات اجرايی نيز تحويل اين مجموعه شده است.

گفتنی است چند هفته پيش اکونيوز خبر داده بود "پس از کنارگذاشتن ترکيه از طرح توسعه فازهای۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، مذاکرات با قرارگاه خاتم الانبيا برای واگذاری قرارداد اين سه فاز گازی مراحل پايانی خود را پشت سر می گذارد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل شرکت نفت و گاز پارس در ادامه سخنان خود، از واگذاری قرارداد فاز ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی به کنسرسيومی متشکل از شرکتهای داخلی نيز خبر داد و يادآور شد: به نظر می رسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا، صدرا، شرکت ملی حفاری و شرکت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی اعضای اين کنسرسيومها را تشکيل خواهند داد.

به گزارش اکو نيوز، چندی پيش رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا در تشريح وضعيت فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گفته بود "اين طرح تا دو سال آينده تکميل می‌شود و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت" و تاکيد کرد وزارت نفت به تازگی با برخی بانک‌های داخلی توافق کرده تا طرح توسعه پارس جنوبی مشکل بی‌پولی نداشته باشد.

سردار قاسمی همچنين از امضای تفاهم نامه تازه ميان قرارگاه خاتم الانبيا و شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های نفتی برای ساخت سه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی خبر داد.

اين گزارش تصريح کرده بود "اين تفاهم نامه پيرامون ساخت سه رشته خط لوله انتقال فرآورده های نفتی به طول هزار و ۸۱۰ کيلومتر و به ارزش نزديک به ۸۵۰ ميليون دلار می باشد."

لازم به ذکر است طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به ارزش دو ميليارد و ۹۷ ميليون دلار، ساخت خط لوله ۹۰۰ کيلومتری انتقال گاز عسلويه به ايرانشهر به ارزش يک ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار از جمله پروژه‌های مهمی است که قرارگاه خاتم الانبيا اجرای آن را برعهده دارد.

چندی پيش نيز، جرس به نقل از منابع آگاه خبری گزارش داده بود که دهها پروژه عمرانیِ استان بوشهر نيز، با ارزشی بالغ بر ۱۲۶۰ ميليارد تومان و "بدون انجام تشريفات مناقصه" به قرارگاه خاتم الانبيا واگذار شده است.

اين خبر توسط سردار پاسدار ابوطالب شفقت، استاندار بوشهر تاييد گرديد؛ چرا که وی در گفتگو با سايت استانداری بوشهر خاطرنشان کرد "دهها پروژه عمرانی در زمينه های مختلف، از سد و بندر گرفته تا پارک فناوری، با ارزشی بالغ بر۱۲۶۰ ميليارد تومان به قرارگاه خاتم الانبيا واگذار شده است."

اين فرمانده سپاه، پروژه های راه آهن شيراز، بوشهر، عسلويه، بزرگراه اهرم، برازجان، گناوه و ديلم، بزرگراه شيف گناوه، بزرگراه بوشهر، دير، زير ساخت دهکده دانايی، دانشگاه بين‌المللی علوم پزشکی، طرح آبخيزداری جم، ريز و باغان را نيز، از جمله مهم‌ترين پروژه‌های وزارت نفت ذکر کرد که از اين به بعد به سپاه واگذار می شود.

در جريان آخرين سفر محمدرضا رحيمی(معاون اول احمدی نژاد) به جنوب کشور، مقرر شده بود پروژه های وزارت نفت به سپاه واگذار شود.

موارد فوق، يکی از دهها مورد واگذاریِ غيرقانونی و بدون تشريفاتِ پروژه ها و امتيازات به سپاه يا شرکت های وابسته به آن نهاد نظامی است؛ سال گذشته شرکت مخابرات ايران نيز به صورت ناگهانی و مشکوک به يکی از شرکت های جديدالتاسيسِ وابسته به سپاه واگذار شد.

قرارگاه موسوم به خاتم الانبيا که زير مجموعه سپاه محسوب می شود، در سال ۱۳۶۸ به دستور آقای خامنه‌ای تاسيس شد. اين قرارگاه اکنون دارای حدود ۸۱۲ شرکت مختلف در داخل و خارج ايران است و تاکنون بيش از هزار و ۷۰۰ پروژه و طرح را در زمينه‌های مختلف اجرا نموده است.

ميرحسين موسوی اخيرا هشدار داده بود که "واگذاری قراردادهای چند ميليارد دلاری به سپاه نه به نفع نظام است و نه به نفع سپاه."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016