شنبه 4 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سپاه در عسلويه جايگزين توتال و شل مي‌شود، ایلنا

سردار سرتيپ پاسدار يدالله جواني ، فارغ‌‌التحصيل رشته علوم استراتژيك با گرايش علوم دفاعي از دانشگاه عالي دفاع ملي است كه از اشراف بالايي نسبت به مسايل نظامي برخوردار است.

آنگونه كه خود مي‌گويد ابتدا در سال 1359 به عنوان بسيجي وارد مجموعه سپاه شده و با آغاز جنگ تحميلي به‌طور رسمي به عضويت سپاه در مي‌آيد.
جواني هم اكنون رئيس اداراه سياسي سپاه است.وي در گفت‌وگوي تفصيلي با ايلنا ضمن تشريح جزييات تاسيس سپاه،به تحولات سياسي روز از جمله حوادث بعد از انتخابات و تعطيلي دو حزب اصلاح طلب اشاره مي‌كند و معتقد است دوم خرداد آغاز يك تهديد نرم بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپاه جايگزين توتال و شل مي‌شود

وي با اشاره به فضا‌سازي‌ها عليه فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه و انتقاد از اين موضوع گفت: امروز در سپاه اين افتخار راداريم كه به چنان قابليت‌ها و توانمندي‌هاي دانشي دست يافته‌ايم كه به راحتي مي‌توانيم جايگزين شركت‌هاي بزرگ خارجي شويم به‌عنوان مثال با بدست گيري پروژه‌هاي بزرگ در عسلويه جايگزين توتال و شل مي‌شويم.

رئيس اداره سياسي سپاه با تاكيد بر اينكه شرايط اقتضاي رويكرد سپاه را دارد به تهديدات نرم دشمن و اقدامات سپاه در اين خصوص اشاره كرد و گفت: ما مشخصا از سال 76 به بعد كه اصلاحات در كشور شكل گرفت چنين رويكردي را در سپاه داريم كه بخشي از فرماندهي سردار صفوي را هم شامل مي‌شود و همجمه‌هايي هم كه نسبت به سپاه صورت گرفت از سال 77 به بعد بود.

وي ادامه داد: به عبارت ديگر از نظر سپاه تفاوتي ندارد كه تهديد سياسي باشد، اقتصادي يا فرهنگي، بلكه از نظر سپاه مهم اين است كه توانمندي خود را در همان زمينه تهديد بالا ببرد تا بتواند با آن مقابله كرده و از انقلاب و كشور دفاع كند.

امروز دشمنان ما اعتراف مي‌كنند كه سپاه پنجمين ارتش سايبري جهان است
جواني همچنين در خصوص فعاليت ارتش سايبري سپاه با بيان اينكه مجموعه سپاه در تاريخ حيات خود با دورانديشي به استقبال هر آنچه كه مي‌تواند تهديدي براي انقلاب وكشور باشد رفته است؛ تصريح كرد: پس از اتمام جنگ تحميلي كه البته به پشتيباني استكبار از عراق اين جنگ صورت گرفت، دشمن همچنان وجود داشته و تهديد رانيز نمي‌توان انكاركرد. بنابراين با برآورد صورت‌گرفته مبني بر اينكه ديگر هيچ كشور منطقه تهديد براي ما محسوب نمي‌شود جز اسرائيل و كشورهاي فرامنطقه‌اي؛ آمادگي در عرصه تهديدات سايبري لازم تعريف شد.
وي ادامه داد: امروز دشمنان ما خود اعتراف مي‌كنند كه سپاه پنجمين ارتش سايبري جهان است.

رئيس اداره سياسي سپاه همچنين درخصوص اينكه آيا مجموعه سپاه در طول حيات خود ريزش‌هايي هم داشته يا خير با بيان اينكه ريزش و رويش براي حركت‌هاي اصلاحي و انقلاب‌ها امري طبيعي است گفت: ريزش يعني اينكه افرادي از آرمان‌هاي اصلي و ارزش‌ها فاصله بگيرند. اما حال چرا اين اتفاق مي‌افتد و چرا عده‌اي از مسير انقلابي كه آرمانهايش ديني بوده و تحقق عدالت و يك حركت الهي مثل مسير انبيا است فاصله مي‌گيرند؟

در دوران سازندگي دچار انحراف شديم

وي با تاكيد بر پياده كردن الگوي اسلامي در توسعه افزود:‌كساني كه براي توسعه و سازندگي آمدند به اينكه توسعه بايد اسلامي باشد خيلي اهتمام نورزيدند. اكثرا تحصيل‌كرده غرب بودند كه يا نخواستند و يا نتوانستند و از الگوي اسلامي در توسعه غفلت شد و در كل در دوران سازندگي دچار انحراف شديم اما نه در ساخت بلكه در چگونگي ساخت. يعني در دوره سازندگي در اين كه بايد كشور را بسازيم اشتباه نكرديم بلكه در انتخاب مدل‌ها اشتباه كرديم به نحوي كه مدل‌هايي كه انتخاب شد عمدتا توسعه غربي بود.

وي با بيان اينكه مدل‌ها وقتي با جامعه‌اي كه آرمان‌هاي ديني و اسلامي دارد متناسب نباشد پيامدهاي خود را به دنبال خواهد داشت، گفت: مدل توسعه غربي اصل را بر توليد مي‌گذارد وقتي اصل بر توليد گذاشته شود سرمايه‌گذاري را به دنبال دارد، سپس گفته مي‌شود طبقه‌اي كه سرمايه‌گذاري مي‌كند بايد امنيت داشته باشد و تسهيلات دريافت كند بنابراين به پيشرفت و توسعه منهاي عدالت توجه مي‌شود. با رفتن عدالت از صحنه برخي ارزش‌ها هم به همراه آن مي‌رود كه اين موضوع باعث شد طبقه فن‌سالار، تكنوكرات‌ها بوجود آمد.
رئيس اداره سياسي سپاه ادامه داد: در دوران سازندگي شاهد شكل‌گيري طبقه خاصه‌خواران و رانت‌خواران شديم كه به نظر مي‌رسد اين مقدمه‌اي براي شكل‌گيري اصلاحات بود.

وي درخصوص جبهه ديگري كه در مقابل سپاه قرار دارد گفت:‌اين جبهه، جرياني داخلي است كه سپاه را مورد هجوم قرار مي‌دهد جرياني كه بدنبال ايجاد انحراف در مسير انقلاب بوده و اگرچه بخشي از آن در درون خانواده انقلاب بود. ما امروز از آنها به عنوان ريزش‌هاي انقلاب ياد مي‌كنيم. اين جريان وقتي كه سپاه را مانع رسيدن به اهداف خود كه خارج از چارچوب انقلاب بوده، مي‌بيند، شروع به تخريب مي‌كند.

رئيس اداراه سياسي سپاه گفت: اصلا اين‌گونه نيست كه سپاه در مقابل مردم باشد، اينها دچار توهم شده‌اند و فكر مي‌كنند مردم با آنها هستند در حالي‌كه مردم با هيچ‌كس نيستند، مردم با انقلاب، اسلام، امام و رهبري هستند، اگر فردي و حزبي فكر مي‌كند كه مردم با اوست اشتباه مي‌كند.

سردار جواني افزود: در مقطعي ممكن است فردي با اظهارات و مواضعي كه اعلام مي‌كند موجب شود مردم با اين تصور كه در خط امام است به او راي دهند اما سپس كه زاويه او را با خط امام در كارهايش مشاهده مي‌كنند؛ از او فاصله مي‌گيرند.به‌عنوان مثال در اين انتخابات فردي به موسوي راي داده كه حالا و پس از حوادث روي داده از راي خود پشيمان است؛ البته ممكن است فرد ديگري هم كه راي داده هنوز به راي خود باقي باشد.

افرادي كه 25 خرداد به خيابان آمدند با كساني‌كه 30 خرداد به خيابان آمدند متفاوت بودند

وي تصريح كرد: افرادي كه 25 خرداد به خيابان آمدند اساسا با كساني‌كه 30 خرداد به خيابان آمدند و آن آتش‌افروزي را انجام دادند متفاوت بودند. آنها تصورشان اين بود كه واقعا تقلب شده است اما وقتي كه سست بودن ادله را مي‌بينند مي‌فهمند كه نوعي فريب‌كاري وجود دارد ونقشه‌هايي در كار است. كه البته اين گناه مردم نيست .

رئيس اداره سياسي سپاه ادامه داد: موسوي از اعتماد مردم سوء‌استفاده كرد.
وي با بيان اينكه مردم نيز به اين موضوع پي بردند گفت: چرا موسوي و كروبي جرات نكرند روز 22 بهمن هم به خيابان بيايند و موسوي ادعا كرد كه 22 بهمن يك راهپيمايي حكومتي و دولتي بود.

سردار جواني با بيان اينكه موسوي با شعار خط امام به ميدان آمد گفت: موسوي اما با شعار ديگري نيز براي كساني كه در نيويورك و لس‌آنجلس بودند و در 30 سال انقلاب هم در هيچ انتخاباتي شركت نمي‌كردند آمده، نماد سبز بستند و صف كشيدند و به موسوي راي دادند. در شرايطي كه افراد با اين تضاد و فاصله مي‌آيند و راي مي‌دهند آيا غير از آن است كه فرد با چهره‌هاي متفاوت ظاهر شود. بنابراين اين همان جريان نفاق است كه عطريان‌فر نيز از آن ياد كرد.

وي در خصوص اينكه موسوي از درون جبهه اصولگرايان نيز حامياني همچون مسيح مهاجري داشت با بيان اينكه ماهيت فتنه در شرايطي كه عميق باشد چنين اقتضايي دارد؛ به روايتي از پيامبر(ص) اشاره كرد و گفت: فردي مي‌تواند در جامعه فتنه ايجاد كند كه سابقه و پيشينه‌اي داشته؛ اما با ادعاي سابقه خود ،در عمل كار ديگري انجام مي‌دهد كه افراد نيز در تشخيص و انتخاب همين ظاهر و باطن دچار ترديد و لغزش مي‌شود.

جواني گفت: امروز جريان‌هايي احساس مي‌كنند كه منافع دنيايي‌شان به خطر افتاده و اين مسير بايد متوقف شود در نتيجه مي‌آيند نظام را متهم به تقلب مي‌كنند و يك عده نيز فكر مي‌كنند كه واقعا تقلب شده است. پس كساني كه 25 خرداد مي‌آيند در واقع مي‌بينند كه موسوي اين ادعا را مطرح كرده است مثل 30 هزار نفري كه بر پايه ادعاي طلهه و زبير و عايشه در برابر علي(ع) جنگيدند.

وي با تاكيد بر ضرورت بصيرت به عنوان عاملي كه از سقوط خواص جلوگيري مي‌كند گفت: در اين قضايا سقوط هم داشتيم؛ كساني كه بايد با وقوع فتنه نقش‌آفريني مي‌كردند اما به هر دليلي سكوت كردند يا تحليل نادرست ارائه كرده و بر عمق فتنه افزودند، سقوط كردند. همچنين كسي كه بايد در موضعي كه باشد قرار نگيرد سقوط كرده است. موسوي نيز سقوط كرد.

تحريم سپاه خنده‌دار است

رئيس اداره سياسي سپاه در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در خصوص اتهاماتي كه اخيرا به سپاه نسبت داده مي‌شود و بحث تحريم اين نهاد ضمن بي‌اساس خواندن آنها گفت: تحريم سپاه مقداري خنده‌دار است. زيرا زماني نيز با تحريم جمهوري اسلامي آن هم با آن موج تبليغات نتوانستند به خواسته خود برسند؛ آيا حال انگشت نهادن به سپاه مي‌تواند آنها را به خواسته‌شان برساند؟

وي در همين رابطه افزود: قطعا اين‌طور نيست. زيرا بعد رواني اين موضوع مد نظر آنهاست؛ به نحوي كه بگويند ما با كليت جمهوري اسلامي مشكلي نداريم و با سپاه مشكل داريم.

جواني تصريح كرد: من فكر مي‌كنم كه اينها در مورد تحريم سپاه نيز به نتيجه‌اي نمي‌رسند.

وي تاكيد كرد: امروز نه سپاه از نظام جداست، نه نظام از مردم و نه سپاه از مردم. نقطه قوت سپاه پشتوانه مردمي آن است اگر دشمنان فكر مي‌كنند با تحريم سپاه به جايي مي‌رسند ريشه در فهم ناصحيح آنها دارد.

اوباما نمي‌داند چه كار مي‌كند و چه مي‌گويد
سردار جواني در خصوص اظهارات تهديدآميز آمريكا نيز با بيان اينكه فكر مي‌كنم اين تهديد نشانه استيصال و درماندگي آنها باشد، به سخنان برژنسكي مبني بر اينكه آمريكا در برابر ايران هسته‌اي فاقد استراتژي است اشاره كرد و گفت: سخن اوباما در خصوص تهديد ايران از روي سردرگمي است. اوباما نمي‌داند چه كار مي‌كند و چه مي گويد. آمريكا در 31 سال گذشته در برابر ايران روز به روز در حال عقب‌نشيني است.

وي با بيان اينكه بسيار بديهي است كه از بكارگيري سلاح هسته‌اي پيروزي به دست نمي‌آيد،‌گفت: ‌آمريكايي‌ها داغ ننگي را به پيشاني دارند كه تا ابد از بين نخواهد رفت و آن هيروشيما و ناكازاكي است.

رئيس اداره سياسي سپاه در پايان اظهارات خود گفت: اوباما خيلي زود در پيشبرد آنچه كه از پيش توسط كساني كه رئيس‌جمهور را در آمريكا به قدرت مي‌رسانند دچار ناكامي شد و تهديد هسته‌اي وي اين بركت را داشت كه ماهيت دولت وي را روشن كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016