دوشنبه 10 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رسول بداغی، معلم زندانی پس از يورش ديروز به نقطه نامعلومی منتقل شد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،رسول بداقی معلم زندانی و عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان ايران به نقطه نامعلومی انتقال داده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسول بداقی معلم زندانی و عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان ايران در پی يورش وحشيانه روز گذشته و ضرب و جرح و توهين توسط افسر کشيک پاسدار اکبری سليم با نام مستعار شيخ و ۲ پاسداربند ديگر بنام های قاسم محمدی و عقوائی، روز يکشنبه از بند ۶ زندان گوهردشت خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شد.آقای بداقی صبح امروز همچنين به بازرسی زندان گوهردشت برده شد و توسط فردی بنام رضا ترابی مورد بازخواست قرار گرفت که چرا خبر ضرب و جرح او در رسانه انعکاس يافته است و چه کسی اين خبر را به بيرون انتقال داده است.
رضا ترابی که در تهديد و انصراف زندانيان از شکايت عليه شکنجه گران نقش فعالی دارد خود بارها در شکنجه زندانيان بيدفاع بخصوص در بند زنان نقش داشته است. اين فرد همچنين در انتقال مواد مخدر به درون زندان و تجاوز به دختران و زنان زندانی عادی نقش دارد.او بجای اينکه در باره آمرين و عاملين ضرب وشتم معلم زندانی سئوال کند در صدد کتمان کردن حقايق بر آمده بود و از انتشار اخبار جنايت غير انسانی و وحشيانه ضرب و جرح اين معلم از او بازخواست می کرد.
همچنين روز گذشته علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج زندانيانی که به حمايت از معلم زندانی آقای بداقی برخواسته بودند را احضار کرد و آنها را تهديد به تبعيد به بند ۱ نمود. اين فرد با تهديد سعی داشت که به زندانيان وانمود کند که چنين ضرب وشتمی اتفاق نيافته است و چشمان آنها چيزهای غير واقعی ديده اند. همين مسئله را روز گذشته وقتی که احمد زيدآبادی به شکری رئيس بند ۶ نسبت به اين رفتار وحشيانه اعتراض کرده بود با وقاحت تمام به او می گفت چنين چيزی نيست در صورتيکه آقای زيدآبادی با چشمان خود شاهد ماجرا بود.
تهديد و ارعاب زندانيان حاکی از آن است که ضرب و جرح معلم زندانی با طراحی بازجويان وزارت اطلاعات صورت گرفته است و توسط مسئولين زندان به اجرا گذاشته شده است. همچنين سهراب سليمانی رئيس سازمان زندانهای تهران به بند ۶ زندان گوهردشت کرج حاضر شد که با اعتراض شديد آقای بداقی مواجه شد اين فرد در صدد رفع و رجوع يورش وحشيانه بر آمده بود.
از طرفی ديگر احمد زيد آبادی امروز از بند ۶ به بند ۲ زندان گوهردشت منتقل شد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،يورش وحشيانه به معلم زندانی و نسبت به انتقال او به نقطه نامعلوم هشدار ميدهد و آنرا محکوم می کندو از کميسر عالی حقوق بشر خواستار پايان دادن به سکوت و بی عملی که باعث درنده خويی بيشتر اين رژيم عليه زندانيان سياسی شده است می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016