دوشنبه 10 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شدت يافتن فشارها و محدوديت های غير انسانی عليه زندانيان سياسی بند ۳۵۰، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" فشارها و وضعيت حاد درمان و کيفيت بسيار بد غذای زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين تا حد زيادی شدت يافته است.
زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين تحت فشارهای غير انسانی و وضعيت حاد درمان ، کميت کم وکيفيت بسيار بد غذا باعث شده است که بدن آنها در مقابل بيماريها مقاومت نکند و دچار بيماريهای مختلفی شوند. در حال حاضر تعداد زيادی از آنها دچار سوزش معده و عفونت روده شده اند و بعضی از آنها که به آنفولانزا مبتلا هستند مدتها است که بهبود نيافته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غذايی که به زندانيان سياسی داده می شود غير قابل مصرف است و زندانيان اسير و بيدفاع راه حلی غير از استفاده از اين غذا را ندارند و به اين دليل تعداد زيادی از آنها دچار سوزش معده وعفونت روده شده اند.
وضعيت و شرايط درمان زندانيان سياسی فاجعه بار است وتعداد بسيار محدودی اجازه رفتن به بهداری را دارند. زندانيان سياسی سعی می کنند که بنابه وضعيت وخيم تر هر زندانی اولويت را به او بدهند.با وجود بيماری و شرايط حاد آنها از درمان شدن محروم هستند. هنگام مراجعه به بهداری برخورد افراد بهداری غير انسانی است و به زندانيان قرص مسکن داده می شود و از توجه جدی به ناراحتی آنها به عمد خوداری می کنند.
دادستانی تهران فشارها را بر زندانيان سياسی افزايش داده است که ندامت نامه بنويسند . اين فشارها از چند هفته پيش آغاز شده است و بصورت گروهی وانفرادی پيگيری می شود.بخصوص عليه جوانانی که در اعتراضات گسترده يک سال گذشته شرکت داشته اند بيشتر است. ابتدا با برخوردی خوب و با تطميع به اينکه اگر ندامت نامه بنويسيد شما را آزاد خواهيم کرد شروع می شود و و قتی زندانيان سياسی تن به خواسته های آنها نمی دهند با برخورد و لحن تهديد آميزی ادامه می يابد. خانواده های زندانيان سياسی نسبت به اين فشارها قرار است دست به اعتراضاتی بزنند و خواهان آزادی بی قيد و شرط عزيزانشان شوند.
از طرفی ديگر مدتی است که برنامه های سرکوبگران آمار توسط مصطفی بزرگ نيا رئيس وشکنجه گر معروف بند ۳۵۰ که در پرونده سازی و انتقال زندانيان سياسی به سلولهای انفرای و ساير زندانها نقش دارد دوباره از سر گرفته شده است و زندانيانی که ازشرکت کردن در آن خوداری کنند از داشتن ملاقات حضوری با خانواده هاشان محروم می شوند.که امروز تعداد زيادی از زندانيان سياسی که در برنامه سرکوبگرانه شرکت نداشتند از داشتن ملاقات با خانواده های خود محروم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016