چهارشنبه 12 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانون مدافعان حقوق بشر: اقدام دولت اسراييل مخالف اصول بنيادين حقوق بشر است

« کانون مدافعان حقوق بشر» در پی حمله کماندوهای اسراييلی به کشتی کمک رسانی به مردم غزه، با صدور اطلاعيه ای با محکوم کردن اين اقدام، تلاش همه نهادهايی که در عرصه حقوق بشر فعاليت می کنند و همچنين مدافعان حقوق بشر را برای وادار کردن دولت های حامی اسراييل به اعمال فشار بر آن و اقدام مناسب در محکوميت چنين اعمالی از سوی سازمان ملل متحد، خواستار شد.
به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، اين سازمان مردم نهاد در اطلاعيه خود به عنوان نهادی که برخورداری از مواهب حقوق بشر را حق مسلم همه انسان ها می داند، اقدام دولت اسراييل را امری مخالف اصول بنيادين حقوق بشر دانسته و از سازمان ملل متحد خواسته است تا با اين اقدام دولت اسراييل برخورد مناسب کند. متن اطلاعيه « کانون مدافعان حقوق بشر» که روز چهارشنبه، دوازدهم خرداد ماه ۱۳۸۹ صادر شده، به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کانون مدافعان حقوق بشر:
اقدام دولت اسراييل مخالف اصول بنيادين حقوق بشر است

هم وطنان گرامی
حمله کماندوهای اسراييلی به کشتی کمک رسانی به مردم مظلوم غزه، نشان داد که اصول انسانی و موازين جهانی حقوق بشر تا چه حد در جهان امروز مورد تجاوز قدرت ها و دولت های زورگو قرار می گيرد.
محکوميت اين قبيل اقدام ها برای همه جهانيان آشکار است، ولی وظيفه سنگينی بر دوش همه نهادهای حقوق بشری قرار گرفته و آن مخالفت جدی و کارساز با همه گونه خشونت به ويژه خشونت دولتی است.
تلاش پيگير همه نهادهايی که در سراسر گيتی در عرصه حقوق بشر فعاليت می کنند و مدافعان راستين حقوق بشر برای وادار کردن دولت های حامی اسراييل به اعمال فشار بر آن و اقدام مناسب در محکوميت چنين اعمالی از سوی سازمان ملل متحد، می تواند راهی به سوی احقاق حقوق مردم فلسطين بگشايد.
کانون مدافعان حقوق بشر به عنوان نهادی که برخورداری از مواهب حقوق بشر را حق مسلم همه انسان ها می داند و در اين راستا مجدانه تلاش می کند، اقدام دولت اسراييل را امری مخالف همه موازين بين المللی و اصول بنيادين حقوق بشرمی داند و مصرانه خواستار آن است که قدرت های بزرگ و سازمان ملل متحد با اين اقدام دولت اسراييل برخورد مناسب کنند.
کانون مدافعان حقوق بشر بر اين باور است که رفتارهای دوگانه قدرت ها و نهادهای بين المللی در خصوص اجرای موازين جهانشمول حقوق بشر در همه سرزمين ها موجب خدشه وارد شدن به آرمان های والای حقوق بشری است.

کانون مدافعان حقوق بشر
۱۲/ ۳/ ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016