سه شنبه 11 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای امنيت بدون صدور قطعنامه، اقدام نظامی اسرائيل را محکوم کرد، راديو بين المللی فرانسه

رحمت قاسم بيگلو - شورای امنيت سازمان ملل متحد در پايان ساعت ها بحث، سحرگاه امروز حمله نيروهای نظامی اسرائيل به کاروان دريائی کمک رسانی به مردم نوارغزه را محکوم دانسته و خواستار آزادی فوری بيش از چهارصد تن از دستگير شدگان کشتی ترک "مرمره" و چند شناور ديگر اين کشورتوسط نيروهای اسرائيلی گرديد.
در جلسه اضطراری شورای امنيت که به درخواست دولت ترکيه تشکيل گرديده بود اعضاء با صدور بيانيه ای از سوی رئيس دوره ای اين شورا اقدام نظامی اسرائيل در حمله به کاروان بشردوستانه برای نوارغزه را محکوم کرد. در جريان اين حمله بنا بر آخرين گزارش ها نه نفر کشته وشماری ديگر زخمی گرديده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت اسرائيل می گويد نيروهای اسرائيل در آغاز هدف تيراندازی قرار گرفته و در دفاع از خود به تيراندازی متقابل دست زده اند. گزارش ها حاکی از آن است که جز چند تن، هنوز شمارزيادی از سرنشينان دستگير شده ناوگان کمک رسانی در بازداشت اسرائيل به سرمی برند. بيانيه شورای امنيت سازمان ملل همچنين خواستار انجام "تحقيقات سريع، بيطرف و مستقل" در مورد رويدادهای روز دوشنبه گرديده واز اسرائيل می خواهد کشتی های توقيف شده و سرنشينان آنها را در اسرع وقت آزاد نمايد.

در عين حال شورای امنيت از صدور قطعنامه ای عليه اسرائيل خود داری کرده و تنها به محکوميت اقدام اين کشور در يک بيانيه ی رئيس دوره ای شورا بسنده کرده است. و دولت ترکيه و کشورهای عربی حامی مردم غزه قبل از آغاز نشست شورا خواستار محکوميت شديد اسرائيل گرديده بودند. اين احتمال وجود داشت که در صورت پيشنهاد قطعنامه ای عليه اسرائيل آمريکا آنرا وتو نمايد. رئيس شورای امنيت در بيانيه خود خواستار محکوميت شديد اقدام نظامی اسرائيل گرديده و تاکيد کرده است که شورای امنيت خواستار تحقيقات سريع، بی طرفانه، مستقل، شفاف و بر اساس معيارهای بين المللی است. هنوز در مورد چند چون نهادی که بايد مسئوليت تحقيقات رابرعهده گيرد خبری منتشر نشده و در بيانيه رئيس شورای امنيت به آن اشاره نشده است.
در تهران آيت الله "علی خامنه ای" رهبرجمهوری اسلامی امروزدر اولين واکنش به رويداد های روز گذشته در آبهای بين المللی ، خواستارادامه اعزام کاروان های کمک رسانی به نوارغزه گرديد.
آيت الله خامنه ای طی پيامی دراين رابطه از جمله نوشته است که : "فلسطين ، ديگر نه مسئله ای عربی و حتی نه فقط مسئله اسلامی ، بلکه مهمترين مسئله حقوق بشری جهان معاصر است.
وی می گويد :" کارنمادين و درخشان اعزام کاروان دريائی به غزه ، بايد دردهها شکل و شيوه ی ديگر بارها و بارها تکرارشود .
آيت الله خامنه ای در ادامه پيام خود می افزايد :" دولت های عربی در معرض آزمونی دشوار قرار گرفته اند . ملت های بيدار عرب از آنان اقدامی قاطع و جازم مطالبه می کنند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016