چهارشنبه 12 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعزام گسترده نيروهای سرکوبگر از شهرستان‌ها به‌سوی تهران، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" گسيل گسترده نيروهای سپاه پاسداران و بسيج از شهرستانها بسوی تهران جهت ايجاد رعب و وحشت در بين مردم و ممانعت از انجام اعتراضات مردم در مناسبتهای مختلف خرداد ماه آغاز شده است.
در روزهای اخير تعداد زيادی از نيروهای سپاه پاسداران و بسيج استان گيلان به سوی تهران گسيل شدند.نيروهای اعزام شده به سوی تهران تحت عنوان کاروان زائران پياده خمينی هستند. اين نيروها روز شنبه ۸ خرداد ماه وارد شهر قزوين شدند و روز يکشنبه اين شهر را به قصد تهران ترک کردند. آنها برای ايجاد جو رعب و وحشت دو روز در معرض ديد مردم در شهر قزوين بودند و سپس شهر را بسوی تهران ترک کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاهدان عينی در شهر قزوين اظهار داشتند که سازمانده آنها سپاه پاسداران گيلان است و آنها با تشکيلات نظامی و وسايل سرکوب مانند ماشينهای ضد شورش و باتون مجهز بودند.هدف ظاهری آنها شرکت در مراسم سالمرگ خمينی می باشد ولی داشتن چنين تجهيزاتی حاکی از نيات سرکوبگرانه اين نيروها است.
شواهد حاکی از آن است که برای جلوگيری از اعتراضات مردم قصد پادگانی کردن تهرهان را همانند روز ۲۲ بهمن دارند.ولی مردم و جوانان عزم کرده اند که اعتراضات خود را در روزهای مختلف خرداد ماه به پيش ببرند و راه مقابله با پادگانی کردن را انديشيده اند و به هيچ وجه مرعوب شرايط سرکوبگرانه نخواهند شد.
از طرفی ديگر شهرستانها از خلاء ايجاد شده و کاهش نيروها در شهرهای خود مطلع شده اند و در حال سازماندهی اعتراضات گسترده به مناسبتهای مختلف خرداد ماه هستند.
توجه و تمرکز عمده سازمانهای حقوق بشری و مراجع بين الملل روی قضيه سرکوب در ايران هر گونه تلاشی برای سرکوب مردم ايران باعث اقدامات و واکنشهای سريع و گسترده بين المللی خواهد شد که از جملۀ آن سرعت بخشدن در رفتن پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل متحد و تبعات مختلف ديگر مانند تشکيل دادگاههای بين المللی برای رسيدگی به جنايتهای اين رژيم خواهد شد.
لذا به نيروهای سرکوبگر هشدار داده می شود که اجرای فرامين سرکوبگرانه عليه مردم ايران باعث خواهد شد که آنها در جنايت عليه مردم شريک باشند و قطعان شامل پيگيرد های بين المللی و داخلی خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016