دوشنبه 10 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست صدور مجوز راهپيمايی از سوی کروبی و موسوی در ديدار صبح امروز (همراه با عکس)، سحام نيوز

سحام نيوز: صبح امروز مهدی کروبی ميزبان ميرحسين موسوی بود. به گزارش خبرنگار سحام نيوز، در اين ديدار که با هدف بررسی مسائل و رخدادهای ماه جاری برگزار شد، مهدی کروبی ضمن تبريک پيشاپيش ايام خجسته ميلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن؛ ياد و خاطره امام خمينی(ره) و سالگرد رحلت ايشان را گرامی داشت. کروبی با انتقاد شديد از فشارها و محدوديت های ايجاد شده برای برگزاری اين سالگرد گفت: در آستانه سالگرد رحلت امام هستيم ودوست داريم همچون ساليان قبل اين مراسم باشکوه برگزار شود. کروبی در ادامه افزود: سال های قبل جماران مرکز رفت و آمد گروه های مختلف مردمی بود. حتی هرساله زندانيان مسلمان زمان شاه در مراسمی تحت عنوان “خاطره با امام” در زمان حيات امام به ديدار ايشان ميرفتند و افراد خاطراتشان را برای امام و يکديگر بازگو ميکردند. پس از رحلت امام اين مراسم در حضور خانواده امام و ديگر بزرگان کماکان ادامه داشت ولی امسال جلويش را گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده امام در حج و بنياد شهيد و در باب وضعيت اکنون امام خمينی(ره) در جامعه گفت: همکنون وضع امام و نامش را طوری محصور کرده اند که يک گروه خاص فقط ميتواند درباره امام سخن بگويد و مراسم برگزار کند که حتی آن گروه خاص هم گروهی نظامی باشد!

ميرحسين موسوی نيز در سخنانی از امام به عنوان يک چهره برجسته علمی و معنوی ياد کرد و افزود: همکنون وضعيت کشور بگونه ايست که اين افراد تصوير امام را نيز زندانی کرده اند. امام متعلق به همه ی ماست و متعلق به همه مردم است. اما کاری که انجام شد اين بود که يک عده ای مهندسی کردند و تصويری که خودشان ميخواستند از امام بيرون دادند تا بتوانند سر قدرت باقی بمانند که اين يعنی حصر کردن امام. جماران مکانی خاطره انگيز بود و مردم با عشق ميرفتند و با ياد امام تجديد بيعت ميکردند. ولی حالا در مراسمی کلی و سراسری در کشور برگزار ميکنند و باعث ميشوند آن همه خلاقيت و شور و شوق از بين برود.

نخست وزير دوران امام افزود: بايد نسل قديم به نسل جوان کشور اين يادها و خاطرات و نيز ميراث گرانبهايی را که امام به يادگار گذاشتند را منتقل کنند چرا که اين سالگرد، مراسم بزرگداشت امام نيست بلکه حصر تصوير امام خمينی است.

در پايان اين ديدار مهدی کروبی و ميرحسين موسوی با امضاء نامه ای مشترک و ارسال آن به استانداری تهران؛ نسبت به برگزاری راهپيمايی مطابق با اصل ۲۷قانون اساسی در سالگرد انتخابات ۲۲خرداد ۸۸ را خواستار شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016