شنبه 15 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تابش: اگر نمی‌توانند این جمعیت محدود را کنترل کنند؛ حداقل در مقام عذرخواهی برآیند، ایلنا

محمدرضا تابش با اشاره به اینکه ترکیب برگزارکنندگان مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در سال جاری متفاوت از سال‌های گذشته بوده است، خواستار پاسخگویی آنها به حواشی به وجود آمده به ویژه هتک حرمت به حرم امام راحل و خانواده ایشان شد.

به گزارش ایلنا، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)، ضمن تقدیر از جمعیت زیادی که برای به نمایش گذاشتن عقاید اسلامی و پایبندیشان به آرمان‌های امام(ره) و تجدید بیعت با ایشان روز گذشته در حرم مطهر امام خمینی(ره) گرد آمده بودند یادآور شد: به همان میزان که عظمت حضور مردم در چنین مراسم تاثیرگذار است، برخی مسائل و حاشیه‌های جمعی نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اینکه برخی کشورها و رسانه‌هایی که سر ناسازگاری با انقلاب اسلامی ایران دارند، از این نوع حواشی سوءاستفاده می‌کنند، ادامه داد: همانطور که فراهم‌آوری زمینه حضور مردم در چنین مراسمی مهم است، اداره آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

تابش بر این اساس تاکید کرد که اداره‌کنندگان مراسم ارتحال امام(ره) باید نسبت به حواشی به وجود آمده در این مراسم، به افکار عمومی پاسخگو باشند. چراکه قطع سخنان نوه حضرت امام(ره) در این مراسم و واکنش‌های منفی از سوی عده‌ای قلیل، دل دوستداران امام(ره) و انقلاب را به درد آورد و مایه سوءاستفاده دشمنان انقلاب شد.

نماینده اردکان با تاکید بر اینکه این مساله باید مورد پیگیری قرار گرفته و دست‌اندرکاران امر نسبت به آن پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: البته این نوع بداخلاقی‌های رفتاری ریشه در مسائل گذشته به ویژه مناظره‌های انتخاباتی و مسائل به وجود آمده پس از انتخابات دارد. در آن مقطع هتک حرمت‌هایی در مناظره‌های انتخاباتی نسبت به بزرگان و موثرین انقلاب رخ داد که متاسفانه واکنش‌های درخوری از سوی نهادهای مسوول به آن نشان داده نشد.

به گفته وی حتی اگر مسوولان موافق چنین اظهاراتی نبودند اما هیچ برخورد سلبی و بازدارنده‌ای هم نکردند. از این رو بیم آن می‌رود که دود این آتش دیر یا زود به چشم همه برود و در صورت تسری و تداوم آن، دیگر نه از تاک نشان ماند و نه از تاکنشان.

دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) با اشاره به دلجویی مقام معظم رهبری از سیدحسن خمینی پس از اهانتی که روز گذشته از سوی عده‌ای قلیل در حرم مطهر امام خمینی(ره) رخ داد، این رویکرد نشان‌دهنده نارضایتی رهبر انقلاب از این نوع رفتارهاست. با این وجود چرا با این بداخلاقی‌ها و هتک حرمت‌ها در سطح جهانی وجهه ما را خدشه‌دار می‌کند، برخورد نمی‌شود.

تابش بار دیگر با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسوولان امر به این هتک حرمت‌ها، متذکر شد: حتی اگر نمی‌توانند این جمعیت محدود را که حرمت حرم امام(ره) را نگه نمی‌دارند، کنترل کنند؛ حداقل در مقام عذرخواهی برآیند. کما اینکه هلموت کهل رئیس‌جمهور آلمان پس از بازدیدی که از افغانستان داشت، به خاطر اظهاراتش در این کشور که منجر به نارضایتی افکار عمومی ملتش شده بود، از اظهاراتش عذرخواهی و از مقامش کناره‌گیری کرد. ما که مدعی هستیم در کشورهای غربی اخلاق رعایت نمی‌شود، چطور باید شاهد چنین رویکردهایی در جهان غرب باشیم اما در داخل کشور خودمان آموزه‌های اخلاقی و دینی دال بر رعایت حفظ حرمت بزرگان، با این قبیل رفتارها به ثمن بخس به حراج گذاشته شود و هیچ‌کس هیچ مسوولیتی برعهده نگیرد.

این نماینده اصلاح‌طلب در پایان خواستار عذرخواهی مسوولان امر از این سوءرفتارها شده و تاکید کرد که تمهیداتی اندیشیده شود تا در آینده شاهد تکرار این نوع مسائل نباشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016