یکشنبه 16 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه مهدی کروبی به سيدحسن خمينی: مروّج خط امام کسانی شده اند که ياور قتل های زنجيره ای بوده اند

باسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام والمسلمين جناب آقای حاج سيد حسن خمينی فرزند برومند يادگار گرانقدر حضرت امام قدّس سّر هما

با عرض سلام و تسليت مجدد به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام به حضور جنابعالی و ساير اعضاء بيت شريف امام راحل، حادثه دلخراش روز ۱۴ خرداد و توهين و جسارت به حضرتعالی در جوار مرقد مطهر و در حضور صدها هزار زائر و عزادار که از نقاط دور و نزديک به منظور عرض تسليت و ابراز همدردی به حضور اعضاء آن بيت شرافتمند و عزاداری و تجديد عهد با آرمانهای بلند رهبر محبوب و فقيد خود به آن مکان مقدس آمده بودند موجب تأسّف و تأثّر شديد و جريحه دار شدن وجدان و احساسات همۀ عاشقان و دلباختگان امام راحل و از جمله اينجانب گرديد.

صبر و شکيبائی برای حضرتعالی و ساير منسوبان امام عزيز در برابر اين مظلوميت و بی حرمتی را از خداوند متعال خواستارم و لازم می دانم نکاتی را يادآوری کنم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- اينجانب از زمانی که اطّلاع يافتم ادارۀ ستاد برگزاری مراسم سالگرد امسال عملاً بدست بخشی از نيروهای مسلّح افتاده است به شدّت نگران شده و مطمئن بودم اين مراسم ختم به خير نخواهد شد ولی اين حد از وقاهت و بی شرمی را تصوّر نمی کردم و لذا چند روز قبل نسبت به حوادث تلخ آن روز هشدار داده بودم.

۲- حضرتعالی خوب می دانيد که اين جماعت اندک سازمان دهی شده و آموزش ديده حسابشان از خيل عظيم عاشقان امام و دوستداران فرزندان و بستگان ايشان به خصوص شخص حضرتعالی جداست.

۳- ياران و امام راحل هم اکنون، امکان دفاع از خود و سيره امام در هيچ رسانه ای را ندارند ولی در روزنامه ها و سايت هائی که از بيت المال مسلمين اداره می شوند، در تحريف کردن بيانات و سيرۀ امام و نسبت های ناروا و غير واقعی به آن رهبر فرزانه فرو گذار نکرده و نمی کنند. فراموش نمی کنيم در اين روزنامه ها با زشت ترين تعبير نوۀ امام را به فرزند ناصالح حضرت نوح (ع) تشبيه کردند.

۴- چندی است که زحمات جمعی از انسان های دلسوز انقلاب و نظام و صاحب انديشه و قلم را زير سؤال می برند و انتظار دارند که مؤسسه در اختيار جمعی انحصار طلب و تنگ نظر قرار گيرد. به حق که پدر شما فرزند و دست پرورده و شاگرد آن حکيم دور انديش بود که مکرر به اينجانب که مديريت مجلس سوم را داشتم تأکيد می کرد هر چه زودتر قانون مؤسسه نشر تصويب شود که در تأخير آفت است. مصوبه مذکور از افتخارات مجلس سوم است که در پايان آن دوره از مجلس ۴۱ نفر از نمايندگان رد صلاحيت شدند؛ از جمله نائب رئيس و همسر رئيس جمهور شهيد. البته قابل تذکر است دليل حذف آنها تصويب قانون مذکور نبود.

۵- ای فرزند يادگار امام ! و اعضاء بيت شريف امام راحل ! بدانيد که مرحوم احمد آقا خمينی زود رفت و رنج، محنت و مظلوميت را برای شما باقی گذاشت، خود را برای تحمّل همه شدائد آماده کنيد. چنانچه نيروهای خبيث پشت پرده از تکرار اين گستاخی ها پرهيز و خودداری نکنند، جفاها، ستمها و فشارهايی که به مرحوم حاج سيد احمد آقا وارد کردند همچنين افراد و اشخاصی که برای تحقير و توهين به فرزندان آن عزيز سفر کرده وصيت دست کاری شده منتشر می کنند از حوادثی که بر او رفت برای ملت شريف ايران و همچنين آيندگان روشنگری خواهيم کرد ، تا عدم صداقت آنها برای مردم ثابت شده و بيشتر بدانند که برای آقايان همه چيز ابزاری است.

۶- شما قطعاً اطّلاع داريد که امروز مروّج و مفسّر خط امام کسانی شده اند که در برابر امام صف بندی کرده بودند و ياور شرکاء در قتل های زنجيره ای بودند ! و از آن سوی ياران نزديک امام اجازه سخن گفتن درباره امام را ندارند !!

۷- آری امروز جريانی با تمسّک به جمله ای از امام که در مقام رحمت و رأفت وگ ذشت و چشم پوشی از لغزشهای گذشته و استفاده از نيروهای کارآمد فرمود که "ميزان حال فعلی افراد است" تمامی ياران و نزديکان امام را طلحه ها و زبيرهای زمان قلمداد کرده در حالی که بهتر است حوادث صدر اسلام را از روز ارتحال پيامبر اکرم و مراسم تشييع و تدفين آن حضرت و دادخواهی تنها يادگارش فاطمه زهرا (س) و جلوگيری از ايراد خطبه آن حضرت در مسجد پيغمبر تحليل شود و شايد بدين نتيجه رسيد که حوادث بعدی از جمله تبعيد شدن ابوذر غفاری و ماجرای طلحه و زبير ريشه در آن زوايای انحرافی اوليه دارد.

و آخر دعوانا انّ الحمدلله ربّ العالمين

مهدی کروبی
۱۶/۳/۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016