جمعه 14 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شبکه ايران: سران فتنه، تنها غايبان مراسم رحلت امام

شبکه ايران: "بزرگترين نماز جمعه تاريخ" به امامت رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت امام خمينی(ره) برگزار شد.

علاوه بر قشرها و دسته های مختلف مردم در مراسم بيست و يکمين مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمينی(ره)که جمعيتی حدود دو ميليون نفر برآورد شده اند، مسئولان ارشد کشور از جمله روسا و اعضای سه قوه و مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مراسم حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در واقع تنها شخصيت هايی که در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمينی(ره) ديده نشدند، "سران فتنه" و نزديکان آنان بودند. حتی برخی شخصيت هايی که مواضعی در حمايت از ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی اتخاذ کرده اند، در اين مراسم حاضر شدند؛ کسانی همچون آقای هاشمی و سيدحسن خمينی.

علت غيبت اين طيف هم ترس از اعتراض های مردمی بيان شده است چنانکه حتی حجت الاسلام سيد حسن خمينی هم که قصد داشت دقايقی در اين مراسم سخنرانی کند به سبب مراوده اش با سران فتنه، با اعتراض عزاداران ميليونی امام راحل مواجه شد.

البته فعالان سياسی پيش از اين هم با تاکيد بر سخنان رهبر معظم انقلاب، سران فتنه را از چارچوب جمهوری اسلامی حذف شده دانسته اند.
اعتراضات مردمی به سران فتنه هم، روند انزوای آنان را تشديد کرده است. از اين رو آقايان موسوی، کروبی و خاتمی که خود را پيرو خط امام می دانند، ترجيح دادند که از حضور در مراسم رحلت حضرت امام خمينی(ره) خودداری کنند.

با اين حال، اعتراض عزاداران ميليونی امام در غياب آنان هم ابراز شد و مردم در اعتراض به سران فتنه شعار "مرگ بر موسوی" و "مرگ بر منافق" سر دادند. اعتراض به سران فتنه بويژه همزمان با حضور سيدحسن خمينی در جايگاه سخنرانی بيان شد.

گفتنی است که سران فتنه از سال گذشته و به دليل همسويی يا دشمن و حمايت از آشوبگران، مورد اعتراض شديد مردم قرار گرفته اند به طوری که از حضور در مکان های عمومی خودداری می کنند. آنان حتی برخلاف سال های گذشته حتی از حضور در نمايشگاه بين المللی کتاب تهران در ارديبهشت امسال نيز امتناع کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016