یکشنبه 16 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‫ اظهارات کاکاوند درباره جزئيات دوره بازداشت‌اش در فرانسه: مرا با قاچاقچيان و قاتلين هم‌بند کردند و اين نقض آشکار حقوق بشر است، مهر

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از حضور مجيد کاکاوند در اين کميسيون خبر داد و گفت: کاکاوند به دعوت کميسيون در جلسه حضور يافت و در خصوص چگونگی دستگيری خود در فرانسه توضيحاتی ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم جلالی به تشريح اظهارات کاکاوند در کميسيون امنيت ملی مجلس پرداخت و گفت: کاکاوند که ۱۴ ماه در بازداشت دولت فرانسه بود امروز يکشنبه در کميسيون گفت برای يک مسافرت توريستی در ۲۹ اسفند ماه ۸۷ وارد فرودگاه شارل دوگل پاريس شده و بلافاصله بعد از پياده شدن از هواپيما توسط پليس فرانسه دستگير شده است و هر چه توضيح داده که کارمند وزارت نفت در ايران است آنها تاکيد کرده اند که او را به درخواست آمريکا دستگير کرده اند.

وی ادامه داد: کاکاوند در اين جلسه گفت که هيچ سند و مدارکی دال بر اتهامات به وی ارائه نکرده و مستقيما او را به زندان منتقل کرده اند. حتی اجازه نداده اند که با همسرش که در اين مسافرت همراه وی بوده گفتگو کند يا پولی که همراه داشته را به وی بدهد.

جلالی گفت: کاکاوند در اين جلسه گفت که سه ماه در سلول انفرادی بوده و اين سلول در يک زندان قديمی بنام زندان سانته بوده است. به گفته کاکاوند اين زندان يکصد و نود سال عمر دارد و بخشهايی از آن مخروبه بوده است. همچنين کاکاوند اعلام کرده سه ماه در يک سلول کوچک با نور کم و بدون امکانات بوده است و چون زبان آنها را هم بلند نبوده است شرايط بسيار سختی داشته به طوری که زمانی که نياز به پزشک داشته است دستها و پاهايش را با زنجير می بستند.

اين نماينده مجلس ادامه داد: کاکاوند در اين جلسه گفت پس از اينکه سه ماه در يک سلول انفرادی بوده دو ماه و نيم به بند منتقل شده است که در اين بند با قاچاقچيان و قاتلين بوده است که نوع برخورد آنها سراسر مزاحمت بوده و هر چه تلاش کرده است سلول او را تغيير نداده اند.

جلالی افزود: اين نوع برخورد کشورهايی است که ادعای حقوق بشر دارند و اين نقض آشکار حقوق بشر است.

عضو کميسيون امنيت ملی ادامه داد: نهايتا عليرغم محاکمه و حضور دادستانهايی از آمريکا از دو ايالت واشنگتن و کاليفرنيا نتوانسته اند اتهامی را نسبت به اين شهروند ايرانی اثبات کنند و دولت فرانسه مجبور به آزادی وی شده است.

جلالی گفت: دولت بايد در خصوص خسارات وارده به اين شهروند ايرانی اقدامات جدی در محاکم بين المللی انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016