چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکيد آمريکا و فرانسه بر تحريم فوری ايران، بی‌بی‌سی

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، ابراز اميدواری کرده است تحريم های آتی عليه ايران به اندازه ای شديد باشد که 'محاسبات' اين کشور درباره برنامه اتمی اش را تغيير دهد.

اوباما سه شنبه (۱۳ آوريل) در کنفرانس "امنيت هسته ای" واشنگتن گفت: "تحريم ها مثل عصای جادو نيست، اما اميدوارم دستاورد آن تغيير محاسبات کشوری مثل ايران باشد تا اين که متوجه شود هزينه دنبال کردن برنامه اتمی نظامی زياد است."

ايران برنامه اتمی خود را صلح آميز می داند و می گويد تحريم و تهديد خط مشی هسته ای اش را تغيير نخواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيکولا ساکوزی، رئيس جمهوری فرانسه، نيز سه شنبه در واشنگتن خواهان اين شد که شورای امنيت سازمان ملل متحد حداکثر تا ماه مه امسال قطعنامه تحريمی ايران را تصويب کند.

پيش نويس اين قطعنامه هنوز تدوين نشده است.

ديميتری مدودف، رئيس جمهوری روسيه نيز در پاتيخت آمريکا از تحريم ايران حمايت کرد، اما گفت اين تحريم ها بايد "هوشمند" باشد، بطوری که مردم ايران را تحت فشار قرار ندهد.

رئيس جمهوری آمريکا گفته است چين در مذاکرات گروه ۱+۵ برای تشديد تحريم ها عليه ايران شرکت دارد.

جيان يو، يک سخنگوی وزارت امور خارجه چين پيشتر در پکن گفته بود کشورش همواره معتقد بوده است، افزايش فشارها و وضع تحريم های بيشتر عليه ايران بهترين راه برای مهار برنامه هسته ای اين کشور به حساب نمی آيد.

باراک اوباما دوشنبه با هو جينتائو، رهبر چين درباره برنامه اتمی ايران گفتگو کرد که در پی آن کاخ سفيد اعلام کرد چين آماده است برای تحريم ايران با آمريکا همکاری کند.

اوباما همچنين سه شنبه با رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه و سلسو آموريم، وزير امور خارجه برزيل درباره تحريم ايران گفتگو کرد.

اين سه نفر سه شنبه در حاشيه کنفرانس امنيت هسته ای ديدار کردند. ترکيه و برزيل در حال حاضر عضو غير دائم شورای امنيت هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزير امور خارجه برزيل نوشته است که او گفتگوهايش با اوباما را "صادقانه" توصيف کرد و يادآور شد که رئيس جمهوری برزيل به اوباما گفته است فرصت ديگری برای مذاکره به ايران بدهد.

برزيل و ترکيه بارها با تشديد تحريم ها عليه ايران مخالفت کرده اند، هرچند از آنجايی که حق وتو ندارند نمی توانند مانع از تصويب قطعنامه تحريمی احتمالی عليه ايران شوند.

رهبر چين در نطق روز خود در کنفرانس امنيت هسته ای به موضوع ايران اشاره نکرد.

رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، سه شنبه گفت ايران حداقل تا يک سال ديگر به ظرفيت توليد بمب اتمی دست پيدا نخواهد کرد.

ايران چنين اتهام هايی را بی اساس می داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016