دوشنبه 17 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال اخراج علی مطهری از فراکسيون اصولگرايان، ايلنا

محمد تقی رهبر: قياس مطهری ميان شرايط کنونی با صدر اسلام و اشاره‌ای به مصاديق کنونی لشکر عمرسعد و ابن زياد، به برخی از شخصيت‌های نظام بر می‌گردد که بايد درباره آن توضيح دهد
- مطهری را خارج از دامنه اصولگرايی نمی‌دانيم و اميدواريم کار به اخراج او از فراکسيون نکشد.


ايلنا: هيات داوری فراکسيون اصولگرايان در نظر داشت تا با دعوت از علی مطهری در جلسه عصر ديروز اين فراکسيون به بررسی آخرين مواضع وی در خصوص يادداشت اخيرش بپردازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد تقی رهبر، عضو اين هيات، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به مذاکره‌اش با مطهری و دعوت وی برای حضور در اين جلسه، گفت: ايشان به دليل مشغله کاری که ديروز داشتند نتوانستند در جلسه هيات داوری فراکسيون اصولگرايان حضور يابند. اما وعده دادند که در جلسه فردا (روز سه شنبه) حضور پيدا کنند.

به گفته وی، در غياب مطهری موضع گيری‌های وی مورد بررسی اعضای هيات داوری فراکسيون اصولگرايان قرار گرفت و تاکيد شد که مطهری بايد نسبت به منظورش از بيان اين مسائل و بازتاب‌های آن در فضای سياسی کشور توضيح دهد.

نماينده اصفهان با اشاره به اينکه مطهری به قياس شرايط کنونی کشور با صدر اسلام پرداخته و اشاره‌ای به مصاديق کنونی لشکر عمرسعد و ابن زياد داشته است، گفت: از آنجا که اين بخش از اظهارات آقای مطهری به برخی از شخصيت‌های نظام بر می‌گردد، ايشان بايد توضيح دهند که نيتشان چه بوده.

رهبر با بيان اينکه انتظار نمی‌رفت که مطهری چنين موضع‌گيری داشته باشد، ابراز اميدواری کرد که مطالب منتسب به مطهری اشتباه باشد و در ازای تذکر هيات داوری فراکسيون اصولگرايان وی اظهارات نامطلوب و نادرست خود را اصلاح کند.

عضو هيات داوری فراکسيون اصولگرايان از تلاش اين هيات برای بازنگری ميان اعضای اين فراکسيون خبر داد و گفت: اگرچه اکثر نمايندگان اصولگرايان خط مشی خوبی دارند و در چارچوب اصولگرايی حرکت می‌کنند؛ اما ممکن است ايراداتی هم داشته باشند که ضرورت دارد به بررسی و بازنگری مجدد عملکرد اين اشخاص پرداخته شود.

وی در پاسخ به اينکه آيا اين بازنگری منجر به اخراج برخی از اعضای فراکسيون اصولگرايان خواهد شد يا نه؟، اظهار داشت: بايد ببينيم که عملکرد افراد در اين حد بوده است يا نه.

به گفته وی، چنانچه عملکرد نمايندگان اصولگرای مجلس واقعا اصولگرايانه نباشد و تذکر به آنها نيز بی‌فايده به نظر برسد، احتمال اخراج برخی اعضا ممکن است. البته اميدواريم کار به آنجا نرسد.

رهبر در پاسخ به اينکه در صورت اصرار مطهری بر مواضع‌اش امکان اخراج وی از فراکسيون اصولگرايان وجود دارد يانه ؟، تصريح کرد: بايد توضيحات ايشان را بشنويم. ما اصرار به بيرون کردن افراد از فراکسيون نداريم و با رويکرد پدرانه و ناصحانه مايليم که اعضای فراکسيون را حفظ کنيم.
نماينده اصفهان در پايان با ابراز اميدواری نسبت به اينکه کار به اخراج مطهری از فراکسيون اصولگرايان نکشد، اظهار داشت: ما ايشان را خارج از دامنه اصولگرايی نمی‌دانيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016