جمعه 14 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: مردم پس از سخنان سيدحسن شعارها عليه سران فتنه را يکپارچه تر و قوی تر سر دادند

خبرگزاری فارس: مردم داخل و خارج صحن مرقد امام پس از سخن سيد حسن مبنی بر اندک خواندن شعاردهندگان، يکپارچه تر و رساتر از قبل عليه فتنه گران شعار سر دادند و حتی در ميان آنها يک نفر هم نبود که با اين شعارها همراهی نشان ندهد.مردم در بيرون صحن هم توفنده تر از قبل شعار مرگ بر موسوی سر دادند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، بيست‌ويکمين مراسم سالگرد ارتحال امام خمينی (ره) صبح امروز با حضور چندين ميليون نفری مردم و مسئولان عالی‌رتبه نظام برگزار شد که اين مراسم حاشيه‌هايی نيز به همراه داشت.

* اين مراسم در حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محل صحن شهيد مصطفی خمينی حرم مطهر با مداحی يکی از مداحان اهل بيت آغاز شد.

* حضور اقليت‌های دينی و اتباع کشورهای مختلف و همچنين سفرا و مقامات سياسی حاضر در کشورمان به چشم می‌خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* مردم از آغازين ساعات صبح امروز با حضور در صحن‌های مختلف حرم امام مشتاقانه در انتظار بيانات رهبر معظم انقلاب و اقامه نماز جمعه به امامت ايشان بودند.

* پس از مداحی يکی از مداحان اهل بيت مجری برنامه اعلام کرد که احمدی‌نژاد تا دقايقی ديگر به عنوان سخنران پيش از خطبه سخنرانی می‌کند؛ پس از اعلام اين موضوع، مردم حاضر در صحن شهيد مصطفی خمينی از جای خود برخاسته و شعار «مرگ بر موسوی» سر دادند.

* محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور کشورمان پشت تريبون رفته و در خصوص مسائل مختلف نيز سخن به ميان آورد که در بخش‌هايی از سخنان با اشاره به مسائل روز به موضوع اسرائيل و حمله به ناوگان آزادی پرداخت.

* احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به ديدگاه امام راحل درباره نابودی اسرائيل اشاره داشت که در اين بين عده‌ای قصد داشتند شعار مرگ بر اسرائيل بگويند که احمدی‌نژاد خطاب به آنها گفت: نوبتش می‌رسد، صبر کنيد.

* رئيس جمهور در بخشی از سخنان خود به موضوع حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت که عده‌ای رأی مردم را لگدمال کردند؛ زائران حاضر در صحن پس از شنيدن اين جمله از سوی رئيس جمهور شعار «مرگ بر موسوی» سر دادند.

* در بخشی از سخنان احمدی‌نژاد مردم پس از گفتن تکبير به شعار خود ادامه داده و سکوت نکردند که احمدی‌نژاد نيز در پاسخ به ابراز احساسات مردم اينچنين گفت که صبر کنيد هرچه فرياد داريد در ادامه بر سر مستکبران بکشيد.

* شعارهای متعددی در حين سخنرانی رئيس جمهور از سوی مردم به گوش می‌رسيد؛ «احمدی بت‌شکن بت بزرگ را بشکن»؛ «وصيت حاج‌احمد پيروی از ولايت»؛ «ما اهل کوفه نيستيم علی تنها بماند» و‌ «ای رهبر آزاده آماده‌ايم آماده» از جمله اين شعارها بود.

* پس از سخنان حدود يک ساعته احمدی‌نژاد به عنوان سخنران پيش از خطبه مجری برنامه اعلام کرد که حجت‌الاسلام سيد حسن خمينی برای خوش‌آمدگويی به رهبر انقلاب پشت تريبون می‌آيد.

* مردم با شنيدن اين خبر به صورت ممتد و بدون توقف شعار «مرگ بر موسوی» سر می‌دادند اما سيدحسن پشت تريبون رفته و سخنان خود را در حالی که همچنان مردم حاضر در صحن شهيد مصطفی خمينی شعار «مرگ بر موسوی» سر می‌دادند آغاز کرد.

* چندين دقيقه از آغاز سخنرانی سيدحسن خمينی گذشته بود که مردم همچنان شعار «مرگ بر موسوی» سر می‌دادند؛ سيدحسن از مردم خواست که اجازه دهند تا وی سخنرانی کند اما مردم بدون توقف دوباره همان شعار را تکرار می‌کردند.

* سيدحسن خمينی همچنان که قصد سخنرانی داشت از مردم مجدداً درخواست کرد تا با سکوت خود به وی اجازه سخنرانی بدهند اما مردم همچنان شعار «مرگ بر موسوی» سر می‌دادند تا اينکه سيدحسن اينچنين گفت که اگر بنای شعار دادن داريد اجازه دهيد من صحبت کنم.

* پس از بيان اين سخن از سوی سيدحسن خمينی مردم شعار «ما اهل کوفه نيستيم علی تنها بماند را سر می‌دادند» که سيدحسن نيز در پاسخ به آنها اينچنين گفت: قطعاً همين‌طور است.

*‌ با اين وجود اما مردم همچنان شعار «مرگ بر موسوی» را تکرار می‌کردند که سيدحسن خطاب به آنها گفت هنوز ۲۰ سال از رحلت امام نگذشته است اجازه دهيد.

* تمام مردم حاضر در صحن به استثناء شخصيت‌های کشوری و لشکری، شعارهای مذکور در بالا را سر می‌دادند.

* سيد حسن در بخشی از سخنان خود با اشاره به سردادن شعار توسط مردم، گفت که "مردم از گروه اندکی که شلوغ می‌کنند، بيزارند و مردمی ‌که بيرون صحن حضور دارند، علاقمند به امام خمينی(ره) هستند. " اين سخنان سيد حسن موجب تحريک بيشتر مردم عليه سران فتنه شد و جماعت عظيمی که در بيرون از محوطه صحن شعار می دادند اين بار قوی تر و بلندتر از قبل عليه موسوی و سران فتنه شعار دادند. در اين زمان بود که همه مردم در داخل و بيرون صحن يکپارچه و محکم شعارهای مذکور را بلندتر از قبل سر دادند.

* يکپارچگی و قوت شعارهای مردم هر لحظه بيشتر می شد تا اينکه سيدحسن خمينی مجبور شد که بگوييد سه صلوات برای برای سلامتی امام زمان، شادی روح امام، و سلامتی خدمت‌گذاران انقلاب بفرسيد؛ حاضران اين سه صلوات را فرستادند اما همچنان همان شعار را تکرار می‌کردند.

* روند دنباله‌دار سردادن شعار توسط مردم حاضر در صحن عليه سران فتنه همچنان ادامه داشت تا اينکه سيدحسن خمينی خطاب به آنها گفت: مردمی که بيرون هستند از اين گروه اندکی که شلوغ می‌کنند بيزارند، مردم علاقه‌مند به نزديکان امام هستند البته وقت کوتاه است و عده‌ای هم شلوغ می‌کنند. اما در بيرون هم همين شعارها سر داده می شد.

* اينچنين بود که سيدحسن خمينی از ادامه سخنرانی منصرف شد. پس از ترک جايگاه مجری مراسم پشت تريبون رفته و خواستار سکوت مردم برای تشريف‌فرمايی مقام معظم رهبری شد که مردم نيز بلافاصله با ذکر صلواتی ساکت شدند.

* ساعت حدوداً‌۱۲:۳۰ بود که انتظار به پايان رسيده و مردم مشتاق به ديدار مقام معظم رهبری نائل شدند؛ مردم که مشتاقانه منتظر با ديدار رهبر خود بودند از مقام معظم رهبری با شعارهای «ما اهل کوفه نيستيم علی تنها بماند»، «خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست» و «ای رهبر آزاده آماده‌ايم آماده» استقبال کردند.

* رهبر انقلاب در بيشتر بخش‌های سخنان خود در خطبه اول نماز جمعه به موضوع امام و خط امام اشاره کردند.

*‌ اشارات رهبر انقلاب به ملاک بودن حال فعلی افراد و موضوع خيانت طلحه و زبير به اميرالمؤمنين از جمله مهم‌ترين سرفصل‌های سخنرانی ايشان در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران بود.

* سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز جمعه با موضوع يهودی‌سازی فلسطين، حمله به کاروان آزادی و محاصره غزه آغاز شد که اين مسئله نشان از اهميت دو چندان مسئله فلسطين در جهان امروز داشت به نحوی که رهبر انقلاب «حمله به کاروان آزادی در دريای آزاد را خوی توحش صهيونيست‌ها» عنوان کردند.

* نشستن سيدحسن خمينی در کنار هاشمی رفسنجانی برای عکاسان و تصويربرداران سوژه‌ خبری شده بود.

* حضور محمد طاهری و سعيد حداديان از مداحان اهل بيت در کنار مسئولان عالی نظام جلب توجه می‌کرد.

* حضور مقامات عالی‌رتبه نظام در اين مراسم زينت‌بخش بيست‌ويکمين سالروز ارتحال امام راحل بود در اين مراسم علاوه بر سران سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام امير سرلشکر صالحی، امير پوردستان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، عباس جعفری دولت‌آبادی، غلامعلی حدادعادل، اسفنديار رحيم‌مشايی، محمدباقر قاليباف، حجت‌الاسلام رازينی، علی‌اکبر صالحی، محمد نجار، حجت‌الاسلام اژه‌ای، بختياری وزير دادگستری، حسينی وزير ارشاد، امير دريادار سياری، فتاح، آيت‌الله مقتدايی، آيت‌الله مهدوی کنی، حجت‌الاسلام ابوترابی، سرلشکر جعفری، وحيدی وزير دفاع، آيت‌الله خزعلی، نيکزاد وزير مسکن، محمدرضا رحيمی معاون اول رئيس جمهور،‌ آيت‌الله شاهرودی رئيس سابق قوه قضاييه، آيت‌الله جنتی دبير شورای نگهبان، حجت‌الاسلام صديقی امام جمعه موقت تهران،‌ حجت‌الاسلام امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله ری‌شهری، حجت‌الاسلام ناطق نوری، منوچهر متکی وزير امور خارجه،‌حجت‌الاسلام رئيسی معاون اول قوه قضاييه و برخی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016