دوشنبه 17 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه فراکسيون چپ های آلمان در پارلمان غرب آلمان به سفارت ايران در پی تحصن دو روزهء زنان ايرانی در اعتراض به اعدام ها، اختر قاسمی

روز دوشنبه و سه شنبه گذشته عده ای از مادران و زنان ايرانی ساکن کلن و ديگر شهرهای ايالت غربی آلمان تحصنی دو روزه را در مقابل پارلمان ايالتی برگزار کردند. اين اقدام مادران و زنان بنا به درخواست مادر فرزاد کمانگر( معلم کردی که به همراه ۴ نفر ديگر در تاريخ ۱۹ ارديبهشت۱۳۸۹ اعدام شدند) انجام گرفت. مادر فرزاد کمانگر در پيام خود به مناسبت بزرگداشت فرزاد در آلمان گفت: " من يک مادر داغدار هستم و نمی خواهم مادران ديگر مثل من داغدار شوند. نگذاريد فرزندان ديگری که در زندان هستند اعدام شوند. اعدام بس است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادران و زنان ايرانی ساکن کلن در يک اقدام سريع همزمان با تحصن خود از پارلمان ايالت غربی آلمان در خواست ملاقات برای گفتگو کردند تا پيام مادر فرزاد را برای پيشگيری از اعدام ها به گوش دولت آلمان برسانند. روز اول تحصن هيئتی چهارنفره از زنان با معاون رئيس پارلمان به گفتگو نشستند.

اين هئيت ضمن تحويل دادن پوشه ای حاوی اطلاعات به همراه عکس در مورد زندانيان سياسی از دولت آلمان خواستند تا از جمهوری اسلامی بخواهد که اعدام ها را متوقف کند و زندانيان سياسی را آزاد کنند. آنها ليستی از افرادی که قرار است در آينده ای نزديک اعدام شوند در اختيار پارلمان گذاشتند.
معاون پارلمان ايالت غربی آلمان ضمن تشکر از حضور فعال زنان ايرانی برای حقوق خود و برابری، قول داد تا از طرف پارلمان نامه ای به سفارت جمهوری اسلامی ايران بنويسند و خواهان توقف اعدام ها شوند و همچنين او گفت که پيام مادران را به دولت مرکزی آلمان خواهد رساند.



روز دوم تحصن خانم حميده اکباير نماينده ی حزب چپ ها در پارلمان ايالت غربی آلمان با حضور خود در جمع تحصن کنندگان از آنان حمايت کرد و از نمايندگان مادران دعوت به گفتگو در پارلمان کرد. در اين ديدار خانم اکباير قول داد تا پيام مادران را به حزب خود برساند و از آنها بخواهد که نامه ای در اعتراض به اعدام ها و توقف اعدام به سفارت ايران در آلمان بنويسند.

فراکسيون حزب چپ های آلمان در نامه ای خبر از فرستادن نامه ای به سفير ايران در آلمان داد که اصل نامه را هم در زير اين گزارش می بينيد. خلاصه ای از متن نامه:

سفارت ايران در آلمان
حضور محترم سفير ايران

با ابراز نگرانی عميق توجه شما را به اعدام های در ايران جلب می کنيم. ما خبر يافتيم که بيش از دو هفته ی پيش پنج زندانی سياسی در ايران اعدام شدند و زندانيان ديگری در خطر اعدام قرار دارند. ليستی از کسانی که قرار است به زودی اعدام شوند ضميمه هست. اين رفتارهای بی رحمانه جمهوری اسلامی کاملا مغاير با توافق های بين المللی حقوق مدنی و سياسی مردم است.
ما از دولت ايران مصرانه می خواهيم که اعدام ها را متوقف کند و زندانيان سياسی را آزاد کند.

با احترام
از طرف فراکسيون حزب چپ ها در پارلمان ايالت غربی آلمان
حميده اکباير

[گزارش تصويری اختر قاسمی در اين زمينه را ببينيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016