سه شنبه 18 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز: انتشار ويدئوی ‌محرمانه از شهرام اميری، دانشمند ربوده‌شده ايرانی با تلاش دستگاه‌های امنيتی

واحد مرکزی خبر اقدام به انتشار ويديويی از شهرام اميری کرد که در ماه های گذشته در عربستان و با همکاری استخبارات اين کشور و دستگاه امنيتی امريکا ربوده شده است.

به گزارش رجانيوز، در حالی که سال گذشته دانشمند هسته ای ايرانی برای سفر زيارتی به مدينه منوره مشرف شده بود، وی توسط دستگاه اطلاعاتی عربستان ربوده و تحويل دستگاه‌های اطلاعاتی امريکا شد. هر چند اعلام اين خبر توسط سخنگوی وزارت خارجه در آن زمان با تکذيب عربستان و امريکا مواجه شد، ولی انتشار اين ويدئو ابعاد جديدی به ماجرای ربوده شدن دانشمند هسته ای داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اميری در اين ويدئو که مشخص است از يک محيط بسته ارسال کرده است، با اشاره به اينکه هم اکنون در آريزونای امريکا نگهداری می شود، ماجرای ربوده شدن خود را با همکاری عربستان و امريکا توصيف کرد و از خواسته های امريکا مبنی اعلام در اختيار داشتن لپ تاپی شامل برنامه های نظامی ايران پرده برداشت.

دانشمند ربوده شده در پايان از مسئولين نظام خواسته است برای رهايی وی از دست امريکا تلاش کنند.

اين ويدئو در حالی منتشر می شود که امريکا تا کنون در تلاش برای تحريم ايران در سازمان ملل و تصويب قطعنامه چهارم عليه برنامه صلح آميز هسته ای ايران ناکام مانده است.

در همين حال هيلاری کلينتون امروز در حاشيه سفر به کشورهای امريکای لاتين در گفتگو با رسانه ها ادعا کرده بود که مقامات ايرانی همواره در زمينه‌ برنامه‌ی هسته‌ای خود از پاسخگويی طفره رفته‌اند. تهران از در راه بودن تحريم‌ها آگاه است، بنا بر اين برای جلب توجه دست به کار خواهد شد.

وزير امور خارجه آمريکا پيش از ترک کشورش به مقصد پرو و برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازمان کشورهای آمريکايی ( OAS ) به خبرنگاران گفت : " فکر می کنم آنها ( دولت ايران) ظرف ۲۴ يا ۴۸ ساعت آينده دوباره کارهايی را برای انحراف افکار عمومی جهان از توجه به تصويب قطعنامه جديد در شورای امنيت انجام دهند ، اما علی رغم همه تلاش های آنها ما رای لازم را براص تصويب قطعنامه داريم ".

گفتنی است اين ويدئو به شيوه های پيچيده ای در اختيار دستگاه های امنيتی ايران قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016