چهارشنبه 19 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنج شهروند ديگر به دار آويخته شدند، هرانا

خبرگزاری هرانا - تنها يک روز پس از اعدام ۱۳ نفر در زندان قزل حصار کرج، پنج نفر ديگر صبح روز سه شنبه ۱۷ خردادماه، به دار آويخته شدند.

سايت حقوق بشر ايران به نقل از روزنامه ی دولتی ايران گزارش می دهد که صبح سه شنبه پنج نفر به اتهام آدم‌ربايی، آزار و اذيت و قاچاق مواد مخدر در زندان به دار آويخته شدند. اين روزنامه اشاره ای به مکان اعدام ها نکرد اما گمان می رود که اين افراد در يکی از زندان های تهران اعدام شده باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخستين اعدامی، مرد ۳۳ ساله‌ای بود که به اتهام "آدم ربائی و اذيت و آزار يک پسر جوان" به اعدام محکوم شده بود. نفر دوم جوان ۲۱ ساله به اتهام "ربودن و اذيت و آزار يک دختر ۲۲ ساله با عقب افتادگی ذهنی"، نفرهای سوم و چهارم به اتهام "اذيت و آزار يک زن" به اعدام محکوم شده بودند. اين گزارش توضيح بيشتری در مورد هويت اين چهار نفر نداد. نفر پنجم که امروز اعدام شد فردی بود به نام مسعود (۳۳) که به اتهام حمل، نگهداری و در معرض فروش قرار دادن مواد مخدر در دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

هيچ يک از اين اتهامات توسط منابع مستقل تائيد نشده اند.

با اين پنج نفر تعداد اعدام ها در سه روز گذشته به ۱۹ نفر رسيد و انتظار می رود که با نزديک شدن به سالگرد آغاز اعتراض های ضد حکومتی ۲۲ خرداد تعداد اعدام ها باز هم افزايش يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016