جمعه 21 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کنترل پايگاه نظامی نزديک اردوگاه اشرف به نيروهای عراقی واگذار می‌شود، ايلنا

- ارتش آمريکا در پی سرنگون شدن «صدام»، ديکتاتور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ ميلادی حفاظت بيش از سه هزار تن از ساکنان اردوگاه اشرف را در خاک عراق بر عهده گرفت.


ايلنا: ارتش آمريکا يک سال بعد از درگيری‌های اردوگاه اشرف که کشته‌شدن ۱۱ تن از ساکنان آن را به دنبال داشت، کنترل پايگاه نظامی در نزديکی اين اردوگاه را به نيروهای عراقی واگذار می‌کند.
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، ارتش آمريکا تا کمتر از يک ماه ديگر کنترل اردوگاهی نظامی در نزديکی اردوگاه اشرف را به نيروهای عراقی می‌سپارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تصميم ارتش آمريکا برای انتقال کنترل پايگاه نظامی در نزديکی اردوگاه اشرف به نيروهای عراقی يک سال پس از آن اعلام می‌شود که در جريان درگيری نيروهای امنيتی عراق و ساکنان اردوگاه اشرف، ۱۱تن از ساکنان اردوگاه کشته و ده‌ها تن ديگر زخمی شدند.
ارتش آمريکا در پی سرنگون شدن «صدام»، ديکتاتور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ ميلادی حفاظت بيش از سه هزار تن از ساکنان اردوگاه اشرف را در خاک عراق بر عهده گرفت.
نيروهای آمريکايی سال گذشته ميلادی بر پايه توافق‌نامه امنيتی جديد با دولت عراق اجرای توافق‌نامه قبل را متوقف کردند اما همچنان به حضور خود در نزديکی اردوگاه يا شهرک اشرف ادامه دادند.
اردوگاه اشرف در استان «دياله» در شمال‌شرقی بغداد قرار دارد و سه‌هزار و ۵۰۰ تن از اعضای گروهک منافقين و خانواده‌های آنها در اين اردوگاه ساکن هستند.
گروهک تروريستی منافقين در سال ۱۹۶۵ميلادی تاسيس شد و در سال ۱۹۸۱ ميلادی فعاليت‌های خود را در قالب نظامی دنبال کرد.
علاوه بر ايران، آمريکا نيز گروهک تروريستی منافقين را در فهرست سازمان‌های تروريستی قرار داده و عراق نيز از اين گروهک به‌دليل ترور مقام‌های بلندپايه سياسی انتقاد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016