یکشنبه 23 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری تجمع در شهر شيراز و سرکوب مردم توسط نيروهای بسيج، رهانا

روز جاری در شهر شيراز، تجمعی با حضور مردم صورت گرفت که در پايان با سرکوب مردم توسط نيروهای امنيتی و پراکنده کردن و دستگير شدن مردم، خاتمه يافت.

رهانا: امروز در دانشگاه شيراز در حالی که بر اساس فراخوان منتشر شده قرار بر اين بود ار ساعت ۱۸ تجمع اعتراضی شکل بگيرد اما به دليل ازدحام بی سابقه نيروهای حراست و اطلاعاتی و لباس شخصی ها در محوطه پرديس ارم و پراکنده کردن دانشجويانی که به قصد تجمع گرد آمده بودند تجمعی شکل نگرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش رهانا در شيراز، دانشجويان بعد از مشاهده اين وضعيت با خروج از دانشگاه به تجمع مردم در خيابان دانشجو و ملاصدرا و ميدان نمازی و ارم پيوستند. مردم در اين مکانها به صورت آرام و بدون شعار دادن راهپيمايی می‌کردند.

اين در حالی است که در خيابان‌های شهر هم نيروهای انتظامی، بسيجی و حتی نيروهای راهنمايی و رانندگی را جهت ايجاد وحشت برای عدم حضور مردم در نقاط مختلف شهر قرار داده بودند به طوری که هر ۲۰ متر تعداد زيادی از اين نيروها ايستاده بودند و تعداد خيلی زيادی لباس شخصی هم به محل آمده بودند و در حال گشت زنی بودند.

اما با وجود فضای امنيتی بسيار شديد، تعداد زيادی از دانشجويان دانشگاه شيراز و عده ای از مردم معترض ساعت ۱۹ روبروی خوابگاه ارم برای مدت کوتاهی تجمع کردند. در همين لحظه بود که نيروهای ويژه ( موتور سواران ) وارد پياده رو شدند و با ضرب وشتم ، جمعيت را متفرق کردند و با هجوم نيروهای بسيجی به مردم معترض ، تعدادی از معترضين دستگير شدند.

اين درگيری های پراکنده در نقاط ديگر از جمله خيابان ملاصدرا نيز رخ داده است، اما آمار دقيقی از تعداد دستگير شده گان در دست نيست.

متعاقب تجمع اعتراضی ۲۲ خرداد در دانشگاه سيستان و بلوچستان، دانشجويان ساعت ۱۰ اين شب، به صورت خودجوقش شعار الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور سر دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016