دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس پليس فرودگاه های کشور: پليس از ادامه سفر ۷۱ زن‌ بدحجاب جلوگيری کرد، ايلنا

- ۳۳ هزار و ۲۹ مسافر بدپوشش پس از تعويض لباس به سفر خود ادامه دادندو به ۸۷ هزار و ۷۱۴ نفر افراد بدحجاب نيز تذکر داد
- از سه هزار و ۵۰۶ نفر بدحجاب هم تعهد گرفت
- از ورود مستقبلين بدحجاب جلوگيری شد
- ۱۸۶زائر دستگير شدند.


ايلنا: رييس پليس فرودگاهها ی کشور از اخذ تعهد از سه هزار و ۵۰۶ نفر بدحجاب در ۸۲ روز نخست امسال خبرداد و گفت: پليس فرودگاه‌های کشور حتی از ورود مستقبلين بد‌پوشش نيز به سالن فرودگاه جلوگيری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، سردار نبی اله حيدری همچنين به دستگيری فردی به علت سوء استفاده از لباس خلبانی و نيز کشف ۵ دستگاه خودکار و يک دستگاه عينک با قابليت فيلمبرداری توسط پليس فرودگاه‌های سراسر کشور و دستگيری ۳۰ سارق در فرودگاه های کشور در ۸۲ روز نخست امسال خبرداد.
مقام ارشد پليس فرودگاه‌های کشور با اشاره به دستگيری ۳۰ سارق در دو ماه و ۲۰ روز نخست امسال، خاطرنشان کرد: طی اين مدت ۱۵ مورد سرقت در فرودگاه‌های کشور رخ داده و ۱۹ مورد کشف در زمينه سرقت انجام شده است.
رييس پليس فرودگاهها ی کشور علت کاهش سرقت را آموزش دانست و گفت: به دليل آموزش، ظن پليسی ماموران بيشتر شده، همچنين ازدياد گشت‌های پيرامونی و نصب دوربين های مدار بسته از دلايل ديگر کاهش سرقت در فرود گاههای کشور به شمار می آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار حيدری، ارزش ريالی کالاهای قاچاق کشف شده در فرودگاه های کشور را ۵۵۱ ميليون و ۲۹۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: طی اين مدت ۱۲۸ نفر در رابطه با کالای قاچاق دستگير شدند.

از ادامه سفر مسافران بدپوشش جلوگيری می‌شود
وی با اشاره به ‌اينکه پليس فرودگاه از ادامه سفر، مسافران بدپوشش جلوگيری می کند از دستگيری ۱۱۲ نفر زن و ۲۱۰ نفر مرد در رابطه با بحث ناهنجاری های اجتماعی توسط پليس فرودگاه های کشور در ۸۲ روز نخست امسال اشاره کرد و افزود: پليس فرودگاه از ادامه مسافرت ۷۱ نفر از خانم هايی که پوشش مناسب نداشتند، جلوگيری و به مراجع قضايی معرفی کرد.
اين مقام مسوول تاکيد کرد: پليس فرودگاه‌های کشور از ورود مستقبلين بد پوشش به سالن فرودگاه جلوگيری می کند.
به گفته سردار حيدری، ۳۳ هزار و ۲۹ نفر افراد بدپوشش و بدحجاب اعم از آقا و خانم پس از تعويض لباس خود به سفر ادامه دادند.
وی، تذکر به ۸۷ هزار و ۷۱۴ نفر افراد بدحجاب و نيز اخذ تعهد از سه هزار و ۵۰۶ نفر بدحجاب را از ديگر اقدامات پليس فرودگاه های کشور طی اين مدت عنوان کرد.
اين مقام ارشد پليس فرودگاه های کشور در ادامه با بيان اينکه ضروری است مسافران زن و مرد درتمام سفرهای داخلی و خارجی به فرهنگ و مقدسات مردم کشور احترام بگذارند، در غير اينصورت اقدام لازم انجام می‌شود، تاکيد کرد: در صورتی که مسافران بد پوشش، پوشش خود را اصلاح کنند ،می توانند ادامه مسير دهند.

دستگيری ۱۸۶ زائر بيت‌الله‌الحرام در عمليات حج عمره امسال
وی با اشاره به دستگيری ۱۸۶ زائر بيت الله الحرام در عمليات حج عمره گفت: به اعزام ۴۰۰ هزار نفر در بازده زمانی حدوداً چهارماهه ( ۱۷ ارديبهشت تا ۸ مردادماه) به سرزمين وحی در عمليات حج عمره امسال اشاره کرد. وی با اشاره به اعزام حجاج ۱۲ استان از فرودگاه بين المللی مهر آباد، گفت: از زمان آغاز اعزام حجاج (۱۷ ارديبهشت ماه) تا ۲۰ خردادماه امسال ۱۰۵ هزار زائر بيت الله الحرام با ۳۳۸ پرواز از ۱۹ فرودگاه سطح کشور به سرزمين وحی اعزام شدند.
اين مقام مسول از کشف سه کيلو و ۱۹ گرم موادمخدر از قبيل ترياک، شيره ترياک، حشيش و مقدار ۷ گرم کراک و ۶۳۲ عدد قرص متادون در بازرسی از حجاج اعزامی و وسايل همراه آنها در فرودگاه های کشور خبرداد و گفت: در اين رابطه ۱۸۶ نفر که ۳۱ نفر آنان را زن تشکيل می دهند، دستگير و به مقامات قضايی معرفی شدند.
سردار حيدری، ميانگين سن دستگيرشدگان را ۵۵ سال عنوان کرد و گفت: تمام دستگير شدگان موادمخدر را برای مصرف خود و يا همراه خود حمل می کردند.
رييس پليس فرودگاه های کشور درباره جاسازی موادمخدر از سوی حجاج گفت: مواد مکشوفه به صورت بلع و انباری، داخل شکلات، شيرينی، انواع آجيل، بسته های پول، داخل گوش، موی سر، درز شلوار و چادر، انگشتر، پاشنه کفش، دندان مصنوعی، لباس زير خانم و آقايان، قوطی قرص، خميردندان، قالب صابون، آغشته به پارچه، قوطی کرم و غيره توسط حجاج جاسازی شده بود که با ظن قوی پليسی و نيز استفاده از وسايل پيشرفته مانند بادی اسکنر و ايکس ری، گيت وی کشف شده است.
اين مقام ارشد پليس فرودگاه های کشور خاطرنشان کرد: بيشترين کشفيات موادمخدر از داخل پاشنه کفش به دست آمده است.

دو زائر بيت‌الله‌الحرام در زندان‌های عربستان جان باختند
سردار حيدری ادامه داد: تاکنون سه زائر بيت الله الحرام توسط پليس عربستان به جرم حمل موادمخدر به صورت انباری دستگير شدند که رسيدگی به جرايم اين افراد ممکن است تا دو سال طول بکشد.
اين مقام مسوول در ادامه با اشاره به اعزام ۷۸۰ هزار نفر به حج عمره در سال گذشته گفت: در بازده زمانی گذشته، يک هزار و ۶۹ نفر از حجاج به جرم حمل ۱۴ کيلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر توسط پليس فرودگاه های کشور دستگير شدند.
رييس پليس فرودگاه های کشور همچنين به کشف ۸۰۰ گرم موادمخدر و نيز دستگيری ۱۶۰ نفر از زائر بيت الله الحرام توسط پليس عربستان در فرودگاه های جده و مدينه در سال گذشته اشاره کرد. به گفته وی، دو نفر از رائران دستگير شده به علت کهولت سن و نامساعد بودن زندان عربستان و عدم رسيدگی به زندانيان جان خود را از دست دادند.
سردار حيدری همچنين به دستگيری ۱۰۷ نفر از زائران بيت الله الحرام در حج تمتع سال گذشته به خاطر حمل دو کيلو و ۱۴۳ گرم موادمخدر توسط پليس ايران در فرودگاه های کشور اشاره کرد.
رييس پليس فرودگاه های کشور ادامه داد: در حج تمتع سال گذشته، يک زائر بيت الله الحرام به جرم حمل ۹ گرم موادمخدر توسط پليس عربستان در فرودگاه مدينه دستگير شد. رفتارهای پليس عربستان با حاملان موادمخدر بسيار توهين آميز است .
اين مقام مسوول به رفتارهای توهين آميز پليس عربستان با زائرانی که به اتهام حمل موادمخدر توسط پليس اين کشور دستگير می شوند، اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ صيانت فرهنگ ملت ايران، سازوکارهايی از قبيل اطلاع رسانی و برگزاری جلسات توجيهی با زائران بيت الله الحرام برای جلوگيری از حمل موادمخدر پيش بينی شده است.
رييس پليس فرودگاه های سراسر کشور به تعامل و همکاری با نهادهايی چون سازمان حج و اوقاف،‏ ستاد مبارزه با موادمخدر رياست جمهوری، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: نيروی انتظامی براساس تصميمات اخذ شده از ادامه سفر زائران بيت الله الحرام که برای مصرف خود حتی يک گرم موادمخدر حمل کنند، جلوگيری می کند.
سردار حيدری ادامه داد: در صورتيکه مسافران پروازهای داخلی و يا خارجی چه سياحتی و چه زيارتی با خود مواد مخدر حمل کنند دستگير و به مقامات قضايی تحويل می شوند.
رييس پليس فرودگاه های کشور خاطرنشان کرد: حمل مواد مخدر به هر اندازه جرم محسوب می شود و ادامه سفر برای حامل مواد غير ممکن است.
سردار حيدری به بهره گيری پليس فرودگاه های کشور از توان، نيروی انسانی و نيز دستگاه های پيشرفته مانند بادی اسکنر و ايکس ری، گيت وی برای بازرسی از حجاج اعزامی اشاره کرد و گفت: ادامه روند کنترل جدی مسافرينی که قصد خروج از کشور را دارند از جمله مطالبات نظام از پليس فرودگاهها می باشد و شايسته نيست که ديدگاهی در مورد ۷۰ ميليون نفر به دليل خطای عده کمی ايجاد شود.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ايران در امر مبارزه با موادمخدر، خون های زيادی در کوير و مرزهای کشور ريخته شده است و درست نيست که کشورهای ديگر به خاطر خطای برخی، ملت ما را قاچاقچی بدانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016