جمعه 21 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری روز گذشته جوانان با نيروهای سرکوبگر در ميدان انقلاب، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" درگيری بين جوانان و نيروهای سرکوبگر در ميدان انقلاب و دستگيری تعدادی از آنها توسط نيروهای که تحت عنوان طرح سرکوبگرانه بدحجابی برای جوانان و مردم ايجاد مزاحمت می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه حوالی ساعت ۱۴:۴۰ در ميدان انقلاب نيروهای سرکوبگر به بهانه بد حجابی اقدام به برخورد های شديد و وحشيانه با جوانان دختر و پسر عابر نمودند.در اين هنگام يکی از دختران جوان توسط نيروهای سرکوبگر متوقف شد واقدام به ضرب و شتم و توهين او نمودند. اين دختر جوان بشدت مقاومت می کرد و از خود دفاع می کرد. اين مسئله باعث شد تا تعداد زيادی از مردم به حمايت از اين دختر جوان برخيزند و تلاش کنند تا او را از دستان نيروهای سرکوبگر رها نمايند.ولی نيروهای سرکوبگر از رها کردند اين دختر جوان خوداری می کردند و قصد دستگير کردن او را داشتند.
همزمان تعداد زيادی از خودروها که در ترافيک ايستاده بودند در اعتراض به عمل وحشيانه و غير انسانی نيروهای سرکوبگر اقدام به بصدا در آوردن بوق ماشينهای خود نمودند.
نيروهای سرکوبگر که با خشم و مقاومت گسترده مردم مواجه شده بودند کلافه و سرگردان بودند و تقاضای نيرو کمکی بيشتر به منطقه می کردند. بعد از مدتی نيروهای سرکوبگر موتورسوار وارد صحنه شدند که به درگيری و جنگ و گريز با جوانان پرداختند. نيروهای سرکوبگر برای ايجاد جو رعب و وحشت با هرکسی که برخورد می کردند او را دستگير و با خود به نقطه نامعلومی منتقل می کردند. شاهدان عينی حداقل شاهد ۴ دستگيری بودند که در ميان آنها يک دختر خانم جوانی به چشم می خورد.
نيروهای سرکوبگر از جوانان به بهانه بدحجابی اقدام به اخاذی می کردند و گاها اخاذی آنها تا مبلغ ۸۰۰ هزارتومان می رسيد.
هدف از اين اقدامات سرکوبگرانه ايجاد جو رعب و وحشت در آستانه سالگرد قيام مردم ايران است. نيروهای سرکوبگر که مدعی مبارزه با بدحجابی هستند بعضا الفاظ بسيار رکيکی عليه جوانان دختر و پسر بکار می بردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016