چهارشنبه 26 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايزه صلح اتريش برای شيرين عبادی، بی بی سی

- خانم عبادی گفت جايزه را به تمام فعالان حقوق بشر در ايران‌ تقديم می‌کند

شيرين عبادی بامداد سه‌شنبه (۱۵ ژوئن) طی مراسمی در پارلمان اتريش جايزه فليکس آرماکورا، نشان اصلی دفاع از حقوق بشر کشور اتريش را دريافت کرد.

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳، جايزه مخصوص حقوق بشر اتريش را از دست يوزف پرول، معاون اول صدراعظم اين کشور دريافت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر اورسولا پلاسنيک، وزير خارجه پيشين و نماينده کنونی پارلمان اتريش، در نطقی در بزرگداشت خانم عبادی گفت: "در برابر حس عدالت‌خواهی اين زن جسور و سازش‌ناپذير تعظيم می‌کنم."

هنگام اعطای جايزه به خانم عبادی تأکيد شد که اين حقوقدان ايرانی در جهت بهبود وضعيت حقوقی زنان و کودکان ايرانی گام‌هايی ارزنده برداشته است.

خانم عبادی در سپاس گفت: "اين جايزه را به تمام فعالان حقوق بشر در ايران‌، به ويژه به همکار دربندم خانم نرگس محمدی تقديم می‌کنم."

او سپس در قدردانی افزود: "اين جايزه موضع و ارادۀ ما را در دفاع از حقوق بشر تقويت خواهد کرد."

خانم عبادی در سخنرانی خود در برابر نمايندگان پارلمان اتريش تصويری غم‌انگيز از شرايط سياسی ايران ترسيم کرد.

خانم عبادی گفت: "از آغاز دور دوم زمامداری محمود احمدی‌نژاد، وضعيت حقوق بشر به مراتب بدتر شده است. بيش از ۸۰۰ نفر به خاطر اتهامات سياسی در زندان هستند. اخيرا هشت زندانی سياسی که بيشتر آنها از اقليت‌های قومی بودند، اعدام شدند."

شامگاه سه‌شنبه (۱۵ ژوئن) شيرين عبادی به دعوت "جامعه سياست خارجی و سازمان ملل" نطقی ايراد خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های جمعی اتريش خانم عبادی به خاطر اختناق و فشار بر اصلاح‌طلبان در ايران، در حال حاضر به حال تبعيد در کشورهای غربی زندگی می‌کند.

بيشتر رسانه‌ها اشاره کرده‌اند که همسر خانم عبادی زير فشار مأموران جمهوری اسلامی اخيرا در تلويزيون دولتی ايران ظاهر شد و اتهاماتی به خانم عبادی وارد کرد.

جايزه حقوق بشر اتريش که از سال ۲۰۰۵ اعطا می شود به نام فليکس ارماکورا خوانده شده است. فليکس ارماکورا (۱۹۲۳ – ۱۹۹۵) سياستمدار اتريشی از مدافعان سرسخت حقوق بشر و حقوق اقوام بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016