جمعه 28 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: قوميت‌گرايی توطئه غرب است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور با اشاره به انتظار ويژه از رسانه‌های آذربايجان شرقی گفت: تفکر قوميت‌گرايی تفکری باطل و ضداخلاقی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبريز، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: نهايت تفکر قوميت‌گرايی به تفکر برای هر نفر می‌رسد و انتظاراز نشريات و مطبوعات اين منطقه حساسيت‌زايی نکردن در اين زمينه است.
وی اضافه کرد: تفکر قوميت‌گرايی توطئه تفرقه‌افکنانه غرب است که جهان اسلام از آن صدمات زيادی ديده است و در قرن اخير با تجزيه عثمانی به ۱۳ کشور، زمينه مشکلات و تسلط خود را فراهم ساختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقدی اظهار داشت: از ديدگاه قرآن و اسلام، تمايزات قوميتی مطرح نيست بلکه معيار تقوای الهی است و هدف بزرگ اسلامی تشکيل حکومت جهانی است که بايد به آن سمت حرکت کنيم.
وی تصريح کرد: تفکر قوميت‌گرايی تجزيه جامعه بشری را نشانه رفته است.
سردار نقدی؛ تقويت همبستگی، وفاق اجتماعی، اتحاد و وحدت ملی در جامعه را يکی وظايف مطبوعات در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: مطبوعات دارای مأمن‌ و محوريتی است که می‌تواند در سياست‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و اهدافی را که نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و روابط بين‌الملل ابقا می‌کند، نقش‌آفرينی کند.

*رسانه‌ها و بسيج در تعالی انسانيت هدفی مشترک دارند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: رسانه‌ها بايد هدف خود را بر انسان‌سازی و افزايش معنويت در جامعه متمرکز کنند و در اين راستا رسانه‌ها و بسيج هدفی مشترک دارند.
سردار نقدی به بيان ديدگاه‌های خود در باب عملکرد رسانه‌ها پرداخت و با اشاره به تفاوت جايگاه رسانه‌ها در دنيای استکباری و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در نظام‌های سلطه و استکبار از رسانه‌ها انتظار است در خدمت تبليغ صاحبان ثروت و زور باشند و مصالح آنان را تبليغ کنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور افزود: در اسلام و انقلاب اسلامی انتظار از رسانه‌ها خدمت‌رسانی به تعالی روح انسانی و رشد اخلاق و جايگزينی ارزش‌های معنوی به جای ارزش‌های مادی در جامعه است.
نقدی تاکيد کرد: تبيين حقايقی که موجب ايستادگی در برابر دشمن می‌شود و تبليغ در راستی ارتقای همت جامعه در توجه به آخرت از انتظارات ديگر از رسانه‌‌ها در جامعه اسلامی است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: رسانه‌ها بايد هدف خود را بر انسان‌سازی و افزايش معنويت در جامعه متمرکز کنند و در اين راستا رسانه‌ها و بسيج هدفی مشترک دارند که اين آرمان در سيره امام راحل و مبارزات رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس نيز وجود داشت.
وی با اشاره به تيراژ گسترده کتاب و روزنامه‌ها در غرب و آمريکا گفت: تيراژ گسترده نشانه رشد فرهنگی نيست چنانچه آمريکا با بزرگ‌ترين تيراژ کتاب و روزنامه بيشترين زندانيان و مجرمان و افراد بزهکار و عمده‌ترين مشکلات اجتماعی را دارند.

*تولی و تبری شاخص‌های بسيجی بودن
سردارنقدی با اشاره به شاخص‌های حضور در بسيج؛ موحد بودن را از مهم‌ترين شاخص‌ها برشمرد و افزود: بر همين اساس موحد بودن، اهل کتاب نيز می‌توانند عضو بسيج شوند.
وی پذيرش ولايت حق و ولايت فقهی و دشمنی با زورگويان و مستکبران را شرط حضوردر جمع بسيجيان دانست و گفت: تولی و تبری شاخص بسيج است و هرچه اين دو عنصر بيشتر باشد شاخص بسيجی بودن نيز افزيش پيدا می‌کند.
وی جايگاه بسيج در برنامه چشم‌انداز را حضوری چند ۱۰ ميليونی دانست و افزود: در برنامه چشم انداز ۲۰ ميليون بسيجی فعال در کشور، با چند ده ميليون بدنه فعال بسيج در قالب شبکه‌های اجتماعی مواجهيم و در حقيقت در برنامه چشم‌انداز همه مردم بسيجی هستند.
نقدی در ادامه با بيان اينکه بسيج يک تشکل الهی است و نبايد گرفتار نظام بروکراتيک شود، خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی در قالب جنگ نرم تلاش می‌کند بسيج را با استحاله سياسی و فرهنگی مواجه سازد تا بهتر بتواند به جايگاه ولايت فقيه خدشه وارد کند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: بسيج قلب ولايت فقيه است و تا مادامی که اين قلب تپنده و مواج از مهر و محبت می‌تپد، دشمنان نظام اسلامی اين آرزو را با خودشان به گور می‌برند.
نقدی در ادامه بسيج را سرشار از ظرفيت و قابليت دانست و تصريح کرد: اگر ما بتوانيم از ظرفيت‌های نهفته در وجود بسيج نهايت استفاده را ببريم بسياری از خلأهای اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و ... را می‌توانيم پر کنيم.
وی گفت: رسيدن به اين اهداف به اين امر بستگی دارد که ما ظرفيت‌ها و استعدادهای موجود را شناسايی کنيم و سپس اين استعداد‌ها را به مرحله شکوفايی برسانيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: بسيج در حقيقت يک فرهنگ و يک حرکت فرهنگی به عنوان يک ذخيره پايان‌ناپذير برای نظام و انقلاب است.
نقدی اضافه کرد: اگر تفکر بسيجی در جامعه جای خود را پيدا کند، مشکلی در آن جامعه نخواهد بود و با عنايت به توان خود بهترين کارها را به جامعه خود ارائه می‌‌دهد.
وی تصريح کرد: تداوم حکومت اسلامی و دفاع از ارزش‌های انقلاب منوط به حفظ اقتدار بسيج و توجه به آن است.
سردار نقدی تاکيد کرد: بسيج به عنوان يک ابر رسانه‌ می‌تواند در خدمت رسانه‌های کشور باشد و اين موضوع يک تعامل دو طرفه را می‌طلبد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفان کشور،خاطر نشان کرد: نيروهای بسيجی از مخلص‌ترين و وفادارترين افراد به اسلام و انقلاب اسلامی هستند و هميشه با ورود اين نيروها به عرصه‌های مختلف، دشمن ناکام شده است.
سردار نقدی افزود: بسيجيان بايد خود را برای شکست دشمن در جنگ نرم نيز بيش از پيش آماده کرده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته و مانند دفاع مقدس وارد ميدان شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016