چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت شش روزنامه نگار و فعال فرهنگی در گرمی و پارس‌آباد آذربايجان، رهانا

رامين جباری، مصطفی جمشيدی روزنامه‌نگار و مهناز کريمی، نادر عزيزی مهدی زينالی وحافظ سردارپور از فعالان فرهنگی آذربايجانی بازداشت شدند.

رهانا: نزديکان خانواده های جباری، عزيزی و سردارپور می گويند ماموران امنيتی روز دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۸۹ اين فعالين را در يکی از خيابانهای اصلی اين شهر آنها را بازداشت کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ساوالان سسی خانواده‌های بازداشت شدگان ‌گفته‌اند، ماموران امنيتی ساعتی پيش از بازداشت اين فعالين ضمن تماس تلفنی با آنها و معرفی خود به عنوان کارمند فرمانداری، آنها را برای جلسه ای با فرماندار پارس آباد(مغان) به محل فرمانداری اين شهر دعوت کرده بودند.

آن‌ها می افزايند ماموران پس از بازداشت اين افراد به منازل آنها رفته و بدون در دست داشتن حکم قاضی اقدام به تفتيش منزل و تهديد خانواده بازداشت شدگان کرده اند و کيس‌های کامپيوتر، کتابها و ساير وسايل شخصی آنها را با خود برده‌اند.

ماموران امنيتی همچنين رور سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۸۹ مهناز کريمی شاعر و مهدی زينالی را بازداشت و با مراجعه به منازل داود مقامی و حسن بالايی از فعالين مدنی آذربايجانی اقدام به تفتيش منازل اين افراد کرده اند اما به دليل عدم حضور اين فعالين در منزل موفق به بازداشت آنها نشدند.

از سويی ديگر مصطفی جمشيدی روزنامه نگار و دبير هنرستان فنی حرفه ای اميرکبير گرمی ظهر روز سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۸۹ در يکی از خيابانهای شهر گرمی توسط مامورين امنيتی بازداشت شده است. ماموران پس از بازداشت جمشيدی با مراجعه به خانه پدری اين روزنامه نگار ضمن تفتيش منزل اتومبيل اين فعال، کيس کامپيوتر، کتابها و ساير وسايل شخصی وی را با خود برده‌اند.

رامين جباری وبلاگ نويس و عضو هيات تحريريه نشريات بايرام، ياشيل مغان، ندای مغان، پارپاق، سردبير ويژه نامه نشريه دانشجويی لاچين دانشگاه تهران و منتقد ادبی، مصطفی جمشيدی عضو هيات تحريريه هفته نامه های ياشيل مغان و ندای مغان و مدير مسئول سابق نشريه دانشجويی اينام دانشگاه شهيد رجايی تهران و دبير هنرستان فنی حرفه ای اميرکبير گرمی و حافظ سردارپور شاعر آذربايجانی و مدير مسئول سابق نشريه دانشجويی کيمليک دانشگاه کردستان و نادر عزيزی دانشجوی علوم تربيتی دانشگاه پيام نور گرمی و شاعر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016