شنبه 29 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چرا اصلاح طلبان درباره قانون عفاف و حجاب موضع‌گيري نكردند - درايتي:ريشه مشكلات مردم در جاي ديگري است، ايلنا

مشاور رئيس جمهور سابق كشورمان با بيان اين اعتقاد كه ارائه بحث‌ رئيس‌جمهور در خصوص بحث حجاب و عفاف را انحرافي مي‌دانيم ،اظهار داشت :ريشه مشكلات مردم در جاي ديگري است و‌ معتقديم كه راه برخورد با اين مسائل شيوه كنوني نيست.

حجت‌الاسلام مصطفي درايتي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در تحليل خود از سخنان رئيس‌جمهور پيرامون بحث حجاب و عفاف و علت سكوت اصلاح طلبان در اين ارتباط با بيان اين اعتقاد كه اين نوع بحث‌ها را انحرافي مي‌دانيم، اظهار داشت: ريشه مشكلات مردم در جاي ديگري است و‌معتقديم كه راه برخورد با اين مسائل شيوه كنوني نيست و نتيجه‌اي در پي نخواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينكه علت عدم موضع گيري اصلاح طلبان در اين ارتباط آن است كه آن را دغدغه مردم نمي‌دانند، گفت: بر اين اساس اصلاح طلبان دليلي براي واكنش در اين ارتباط نمي‌بينند.

اين فعال سياسي اصلاح طلب در مورد برخي تحليل‌ها مبني بر اينكه ادامه اختلافات سياسي در كشور دامن همه را خواهد گرفت،تصريح كرد:متاسفانه با ريشه دار شدن اين اختلافات بايد شاهد بروز مسائل جدي‌تر باشيم.

درايتي با بيان اينكه عده‌اي واقعيات را نمي‌بيند،خاطر‌نشان كرد: واقعيت اين است كه اگر بنا باشد كار بر پايه اختلافات استوار باشد حتي اگر اصلاح طلبان هم در عرصه قدرت هم نباشند كه عده‌اي با آن گلاويز شوند ، خود آن جريان باهم درگير مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه گروهي نان خود را در افزايش اختلافات و درگيري‌ها مي‌بيند تصريح كرد: براي اين گروه اگر فضا آرام باشد حياتي باقي نمي‌ماند و آنها تلاش مي‌كنند با آلوده كردن فضاي سياسي كشور به جريان عقلاني آسيب برسانند و عقلا نيز در چنين شرايطي مصلحت نمي بينند وارد عرصه شوند.

اين فعال سياسي اصلاح طلب ادامه داد: جرياني در كشور توان كار سياسي معمول را ندارد و از سوي ديگر حاضر به پاسخگوئي نيست، لذا تلاش مي‌كند از نام و نشان مشخص فرار كند و با ايجاد فضاي سياسي غير‌معقول زمينه را براي فعاليت خود فراهم كند.

درايتي تاكيد كرد: آنچه كه در اين ميان مهم است اين است كه ادامه اين روال نمي‌تواند به نفع مردم باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016