یکشنبه 30 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرانسه برای آغاز گفت‌و گوها با ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام آمادگی کرد، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه در دیداری با دیمیتری مدودوف، رئیس جمهوری روسیه گفت فرانسه آماده است " بدون تاخیر" مذاکره با جمهوری اسلامی ایران در مورد پروندۀ هسته ای این کشور را در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز کند.

نیکلا سارکوزی که در سن پترزبورگ با همتای روسی خود ملاقات کرد در این دیدار افزود هدف از تحریم ها و مجازات های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنبیه این کشور بلکه متقاعد کردن رهبران جمهوری اسلامی ایران به بازگشت مجدد به راه مذاکره و گفتگوست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بگفتۀ منابع کاخ ریاست جمهوری فرانسه که نیکلا سارکوزی را در این سفر به روسیه همراهی می کنند، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با مدودوف تاکید کرده است که پاریس آمادۀ از سرگیری مذاکره با ایران در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بر اساس تلاش های ترکیه و برزیل و پاسخ روسیه و فرانسه و آمریکا به نامۀ ایران به آژانس در ارتباط با بیانیۀ تهران است.

این بیانیه به توافق ایران، برزیل و ترکیه برای مبادلۀ سوخت مربوط می شود.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین یادآور شده است که فرانسه خواهان از سرگیری مذاکرات میان ایران و گروه موسوم به پنج بعلاوۀ یک مرکب از آلمان و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل است.

جمهوری اسلامی ایران در هفدم ماه مه به قدرتهای بزرگ غربی پیشنهاد کرد که در چارچوب توافق حاصله میان ایران، برزیل و ترکیه در تهران، هزار و دویست کیلو گرم اوانیوم غنی شدۀ خود بمیزان سه و نیم درصد را به ترکیه منتقل کند و در مقابل کشورهای غربی، صد وبیست کیلوم اورانیوم غنی شده بمیزان بیست درصد را در اختیار ایران بگذارند تا در راکتور تحقیقاتی تهران مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به یادآوری است که اتحادیۀ اروپا در روز پنجشنبه تصمیم گرفت علاوه بر تحریم های تصویب شده در قطعنامۀ اخیر شورای امنی سازمان ملل، تحریم های دیگری را علیه ایران در ارتباط با فعالیت های هسته ای این کشور به اجرا بگذارد.

اتحادیۀ اروپا این تصمیم را بیست و چهار ساعت پس از اتخاذ تصمیم مشابهی از سوی ایالت متحدۀ آمریکا گرفت.

نیکلا سارکوزی پس از شرکت در اجلاس سران اتحادیۀ اروپا تاکید کرده بود که باید به ایران مطلقاً نشان داد که جامعۀ بین المللی در آن واحد خواستار اعمال تحریم و مجازات و انجام مذاکره و گفتگوست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016