دوشنبه 31 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش مامورين حراست به منزل مادر فعال سنديکای زندانی سعيد ترابيان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"يورش مامورين وزارت اطلاعات تحت عنوان حراست شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به منزل مادر سعيد ترابيان و اذيت وآزار و توهين او، باعث اعتراض همسايه ها و فرار مامورين گرديد

روز شنبه ۲۹ خرداد ماه حوالی ساعت ۱۶:۰۰ مامورين وزارت اطلاعات تحت عنوان حراست شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به منزل مادر سعيد ترابيان مسئول روابط عمومی شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه يورش بردند و اين مادر سالخورده و بيمار را مورد اذيت و آزار و توهين قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مسئله باعث شد که همسايه های اين مادر نسبت به رفتارها و اعمال مامورين وزارت اطلاعات که تحت عنوان حراست شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه عمل می کنند اعتراض کنند. اعتراضات همسايه ها به حدی شديد بود که مامورين حراست وحشت زده منزل را ترک و فرار کردند.

مادر آقای سعيد ترابيان مسئول روابط عمومی سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران حدودا ۶۰ سال سن دارد و از نارحتی قلبی رنج می برد و تنها زندگی می کند. اين مادر همچنين از بی خبری از وضعت فرزندش در نگرانی فزآينده ای بسر می برد.

روز گذشته همسر آقای رضا شهابی مسئول مالی سنديکا شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به دليل ربوده شدن همسرش توسط حراست اين شرکت عليه آنها شکايت کرد.فردی که در دستگيری فعال سنديکايی رضا شهابی نقش داشت مرشدلو نام دارد او از مامورين وزات اطلاعات است که تحت نام حراست شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه فعاليت می کند.

عليرغم مراجعات مکرر خانواده های شهابی و ترابيان به ارگانهای مختلف برای پيگيری وضعيت عزيزانش تا به حال هيچ جواب مشخصی به آنها داده نشده است. گفته می شود که پرونده اين دو فعال سنديکايی به شعبه ۲ بازپرسی دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوين ارجاع داده شده است.

لازم به يادآوری است که علاوه بر سعيد ترابيان و رضا شهابی دو تن از رهبران سنديکای اتوبوس رانی تهران و حومه آقايان منصور اسالو و ابراهيم مددی تنها به دليل حق داشتن سنديکای کارگری چند سال است که در شرايط طاقت فرسايی در زندانهای اوين و گوهردشت زندانی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016