چهارشنبه 2 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری در مخالفت با طرح يک فوريتی معتبر بودن مصوبات شورای انقلاب فرهنگی: پس گرفتن مصوبه، موجب وهن مجلس است، ايلنا

اين را قبول می‌کنيم که حضرت امام گفته‌اند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و حالا اگر مصوبه مجلس اشکالی دارد، شورای نگهبان آن را مطرح خواهد کرد.


ايلنا: عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس پس گرفتن مصوبه روز يکشنبه مجلس را موجب وهن آن دانست.
به گزارش خبرنگار ايلنا، علی مطهری که در مخالفت با طرح يک فوريتی اعتبار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دانشگاه آزاد اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: اين مورد که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است کاملا مشخص است و اگر مجلس قانونی مخالف آنها تصويب کرد بايد منتظر نظر شورای نگهبان باشيم تا ايرادات رفع شود، زيرا در غير اين صورت بايد چنين طرحی را ارائه کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يادآور شد: در ماده ۱۶۰ آيين‌نامه داخلی مجلس آمده است توجيه طرح يک فوريتی نياز فوری جامعه و اولويت آن طرح يا لايحه نسبت به ساير موارد مطروحه است اما الان چه نياز فوری وجود دارد؟ قانونی تصويب شده و چند روز به مجلس برمی‌گردد و واقعا جز اين جنجال‌های سياسی چه چيزی توجيه‌گر اين فوريت است و اگر ما خودمان شلوغ نکنيم واقعا چه فوريتی وجود دارد؟
نماينده مردم تهران با اشاره به استفاده از نظرات رهبری، تصريح کرد: نظرات ايشان را بايد از مجموع صحبت‌هايشان به دست آورد نه اينکه يک بخش که مورد قبل ماست را مطرح کنيم و بقيه را ناديده بگيريم. ايشان در ديدار با کميسيون فرهنگی مجلس گفت: وظيفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سياست‌گذاری، مجلس قانون‌گذاری و دولت اجرا است، لذا ايشان به طور مثال طراحی نقشه مهندسی فرهنگی و الگوی توسعه ايرانی اسلامی را به عهده اين شورا گذاشتند و اگر اين شورا در مواردی قانون‌گذاری هم کرده از روی اضطرار بوده است.
مطهری تاکيد کرد: ما اين را قبول می‌کنيم که حضرت امام گفته‌اند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و حالا اگر مصوبه مجلس اشکالی دارد، شورای نگهبان آن را مطرح خواهد کرد.
اين عضو فراکسيون اصولگرايان در واکنش به اين سخن حسينيان که گفته بود اصولگرايان برای رفع مشکلاتشان به اين طرح رای دهند، خطاب به وی گفت: اصولگرايان هيچ مشکلی جز امثال جنابعالی و دوستانتان که برنامه ديروز را اجرا کرديد ندارند، مثل آقای کوچک‌اف که ريشه روسی دارد و نام کوچک‌اف را به کوچک‌زاده تبديل کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، کوچک‌زاده نماينده تهران در واکنش به اين سخنان مطهری قصد حمله به وی و پرتاب کردن شيئی را داشت و خواستار تذکر بود، با ممانعت برخی نمايندگان ديگر از جمله حسينيان مواجه شد که در واکنش به اين رفتار کوچک‌زاده مطهری با آرامش خواستار سکوت وی شد.
همچنين يکی ديگر از نمايندگان مجلس از آن سوی صحن با القاب ناشايست علی مطهری را مورد خطاب قرار داد.
نماينده مردم تهران در ادامه سخنان خود با يادآوری وظيفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سياست‌گذاری در امور کلان کشور اظهار داشت: بسياری از پاسخ‌های مقام معظم رهبری درباره وظايف اين شورا در دوره مجلس ششم بوده است زيرا آن مجلس اين شورا را زير سوال می‌برد و می‌گفت اساسا چنين نهادی در قانون نيست و لذا رهبری بر اين امر صحه گذاشتند که مصوبات آن شورا قانون است. ما هم نمی‌گوييم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون نيست ولی عرض می‌کنم که آن سخن رهبری را بايد در کنار سخن ديگر ايشان بگذاريم که وظيفه اين شورا سياست‌گذاری است.
مطهری در پايان با بيان اينکه صبر می‌کنيم تا شورای نگهبان نظراتش را ارائه کند و اگر مشکلی باشد مجلس مشکل را رفع می‌کند، تاکيد کرد: نيازی نيست که مجلس بعد از سه روز بگويد اشتباه کردم و تحت فشار برخی آقايان مصوبه خود را پس بگيرد، زيرا اين موجب وهن مجلس است و مجلس بايد از شخصيت خودش دفاع کند و نگذارد عده کمی آن را زير سوال ببرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016