جمعه 4 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديده بان حقوق بشر: شرکت ماهواره ای يوتل ست اقدامات خود را برای مقابله با سانسور در ايران توضيح دهد

(نيويورک، ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰) – ديده بان حقوق بشر امروز گفت شرکت ماهواره ای فرانسوی يوتل ست بايد سياست ها و اقدامات خود را برای حفاظت از آزادی بيان و مقابله با حکومت هايی که بطور سيستماتيک به سانسور مشغولند تصريح کند. اين شرکت همچنين بايد توضيح دهد چرا پس از آنکه حکومت ايران اوايل امسال بر روی يکی از پر طرفدارترين ماهواره های آن پارازيت فرستاد تصميم به لغو پخش برخی شبکه های فارسی زبان گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديده بان حقوق بشر در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ با ارسال نامه ای به يوتل ست يکبار ديگر خواستار اطلاعاتی درباره تلاش های اين شرکت برای مقابله با پارازيت های حکومت ايران بر روی امواج ماهواره ای شبکه های تلويزيونی بی بی سی فارسی و صدای آمريکا شد. ديده بان حقوق بشر نخست در ۸ فوريه نامه ای به اين شرکت فرستاد و خواستار توضيحات آنها برای تعليق پخش برنامه های ماهواره هاتبرد ۶ شد. سپس در تاريخ ۱۷ مارس نامه ديگری با سوالات بيشتر فرستاده و در آن از يوتل ست خواسته شد اطلاعاتی درباره سياست ها و روندی که برای حمايت از آزادی اطلاعات به اجرا گذاشته ارائه دهد.

ديده بان حقوق بشر همچنان در انتظار دريافت پاسخ نامه دوم است.

سارا لی ويتسون مدير بخش خاورميانه ديده بان حقوق بشر می گويد: «اکنون که تهران بدنبال ساکت کردن جامعه مدنی و قطع دسترسی مردم ايران به اطلاعات است، اين شرکت های ارتباطاتی طرف معامله با ايران هستند که در خط مقدم نبرد برای حمايت از آزادی بيان قرار دارند و بايد با اتخاذ سياست ها و گام های مقتضی به جريان اطلاع رسانی کمک کنند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016