یکشنبه 26 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: کسانی که در سانسور اخبار و جعل حقايق می‌کوشند، آب در هاون می‌کوبند، ايلنا

- چه خوب است که به جای تلاش بيهوده توقيف مطبوعات، انسداد اخبار و فيلتر روزنه‌های خبررسانی، اولاً تمام عملکرد خويش را با معيارهای انسانی تطبيق دهيم و ثانياً با ايجاد فضای باز، با جامعه جهانی در اين مسير همگام شويم.


ايلنا:رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:کسانی که در سانسور اخبار و جعل حقايق می‌کوشند، آب در هاون می‌کوبند.
به گزارش ايلنا، در آستانه روز جهانی ارتباطات ، ديدگاه‌های آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به مناسبت اين روز منتشر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه در دنيای فرا صنعتی امروز که غول‌های تجاری برای تداوم رونق کاذب خويش که حاصل چپاول منابع ملت‌های مظلوم و جهان سوم است، سعی در کتمان حقايق از يک سو و القای اکاذيب از سوی ديگر دارند،اظهار داشت: توجه به ارتباطات، تنها راه منحصر به فرد رشد آگاهی ملت‌هاست.
وی افزود: طی ساليان اخير ثابت شده که به مصداق مثل معروف «ماه هميشه پشت ابر نمی‌ماند» اخبار اتفاقات مهم جهان در کوتاه زمان ممکن، از هر گوشه زمين به اقصی نقاط گيتی مخابره می‌شود و کسانی که در سانسور اخبار و جعل حقايق می‌کوشند، آب در هاون می‌کوبند.
به گفته هاشمی رفسنجانی دنيای امروزی دنيای مخابره اخبار بر بال علوم ارتباطات است و چه خوب است که به جای تلاش بيهوده توقيف مطبوعات، انسداد اخبار و فيلتر روزنه‌های خبررسانی، اولاً تمام عملکرد خويش را با معيارهای انسانی تطبيق دهيم و ثانياً با ايجاد فضای باز، با جامعه جهانی در اين مسير همگام شويم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد کرد: رسوايی جنايات ضدبشری آمريکا در دو زندان گوانتامو و ابوغريب و انتشار فيلم اعمال ددمنشانه دولت غاصب صهيونيستی در سرزمين‌های اشغالی نشان داد که ابرقدرتی و نصب پرده‌های آهنين بر دريچه‌های حقايق، چندان کارساز نيست.
وی ادامه داد: از سوی ديگر اين حالت، حقيقتی انکارناپذير را بر ما ديکته می‌کند که بايد بکوشيم واقعيت‌های ميدانی پيش و بيش از آنکه با رنگ و لعات حبّ و بغض توسط ديگران مطرح شود، از زبان ما و با استفاده از امکانات موجود بيان شود تا اگر هدف سربازگيری از وجدان‌های بيدار جامعه بشری است، با سرعت و دقت در انتقال اخبار درست انجام شود.
هاشمی رفسنجانی معتقد است گستردگی شبکه‌های اينترنتی که تا منازل افراد در دورترين مناطق هر کشوری هم رفته است، در کنار همه خوبی‌هايی که در امر اطلاع‌رسانی دارد، اين نگرانی را نيز به دنبال دارد که حقيقت‌ستيزان جهان با استفاده از امکانات پيشرفته‌تر به ترويج دروغ اخبار براساس مقتضيات خويش می‌پردازند و راه حل مقابله با اين شيوه نکوهيده، تلاش برای به روز کردن امکانات ارتباطات است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان خاطرنشان کرد:روز جهانی ارتباطات فرصتی بسيار مغتنم است تا با تلفيق مفاهيم علوم انسانی با دانش و تکنولوژی و گسترش امکانات فنی، تلاش کنيم در دنيايی که از آن تعبير به «دهکده جهانی» می‌کنند، خود براسا واقعيت‌ها خبررسانی درست و صحيح کنيم تا دشمنان که هيچ وقت مصالح ما را نمی‌خواهند، نتوانند خبرسازی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016