شنبه 5 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی‌خبری از محل بازداشت بابک حشمت‌ساران، دو هفته بعد از دستگيری، کمپين بين‌المللی حقوق بشر

الهه نازجو مادر بابک حشمت ساران که دو هفته پس از بازداشت وی هيچ اطلاعی از وی در دست نيست در گفتگو با کمپين بين المللی حقوق بشر با ابراز نگرانی از بی پاسخ ماندن مراجعات خود در مراجع قضايی در خصوص وضعيت فرزند خود گفت: “بابک سه روز پس از بازداشت تماس کوتاهی با ما گرفت اما نگفت که از کجا تماس می گيرد.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بابک ساران دانشجوی محروم از تحصيل مهندسی عمران و فرزند مرحوم اميرحسين حشمت ساران، دبيرکل جبهه اتحاد ملی ايران است که سال گذشته در زندان گوهر دشت کرج به نحو مشکوکی جان باخت.

خانم نازجو گفت برای پيگيری وضعيت پسر خود و اطلاع يافتن از محل نگهداری او چندين بار به نهادهای مختلف مراجعه کرده است. او گفت: “به هر جا که مراجعه می کنم به من جوابی داده نمی شود. به پليس پيشگيری و دادگاه انقلاب و کلانتری ۱۴۸ هم مراجعه کردم . چون اين کلانتری در حوالی محلی است که بابک بازداشت شده بود و ظاهرا تعدادی از بازداشت شدگان را به اين کلانتری منتقل کرده بودند به اين کلانتری مراجعه کردم اما جوابی به من داده نشد و من به هر جا که به ذهنم می رسيد رفته ام اما هيچ نتيجه ای نگرفته ام.”

مادر بابک حشمت ساران در خصوص نحوه دستگيری فرزندش گفت: “ايشان روز ۲۲ خرداد به همراه يکی از دوستانش آقای احمد شاهرضايی به تهران می روند که در خيابان انقلاب در حالی که وارد تجمع نشده بودند به آنها حمله می شود. بابک را با باتون مورد ضرب و شتم قرار می دهند و دوستش دستگير می شود اما خودش فرار می کند و به منزل عمه اش که در همان منطقه است می رود و باز مجددا به خيابان انقلاب بر می گردند که اين بار يک موتور آنها را دنبال می کند و بابک دستگير می شود”.

جمعی از خانواده های دستگيرشدگان، روز ۲۲ خرداد در مقابل بازداشتگاه وزرا و کلانتری ۱۴۸ تجمع کردند و خواستار آزادی فوری بستگان خود شده بودند اما مقامات قضايی حتا از اعلام نام بازداشت شدگان به آنان خودداری کردند و هم اکنون نيز با گذشت دو هفته از بازداشت تعداد زيادی از معترضان در سالگرد انتخابات رياست جمهوری، خانواده های بسياری از اين افراد از محل نگهداری آنان اطلاعی ندارند و مقامات قضايی نيز هيچ پاسخی به آنان نمی دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016