یکشنبه 6 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان‌ کل‌ کشور: برخورد با جريان‌های سازمان‌يافته دغدغه قوه‌قضائيه است، ايلنا

ضرورت تعريف جامع و مانع وکامل از جرايم سازمان يافته، ايجاد بانک اطلاعاتی شناسنامه مجرمين حرفه‌ای و استفاده از فناوری نوين برای تعقيب و شناسايی مجرمان از راهکارهای مقابله با جرايم سازمان يافته است.


دادستان کل‌کشور پيشنهادات ۱۰‌گانه خود را جهت مقابله با جرايم سازمان‌يافته بيان کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، غلامحسين محسنی اژه‌ای در همايش سراسری قوه قضاييه با ارائه گزارشی از عملکرد کميسيون بررسی ارتقای امنيت عمومی و مقابله با جرايم سازمان يافته، اظهار داشت: جريان‌های سازمان يافته و مخل امنيت عمومی از دغدغه‌های مسوولين در دوره‌های مختلف بودند که اکنون هم اين مسئله از موضوعات مورد عنايت رئيس قوه‌قضاييه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين جرايم معمولاً با انگيزه منفعت‌طلبی يا انگيزه‌های سياسی برای کسب قدرت انجام می‌شود، البته لزوما صرف اين دو انگيزه مطرح نيست و بسياری از جرايم سازمان يافته و يا فراملی امروز از فناوری نوين استفاده می‌کنند،بنابراين لازم است ما هم از اين فناوری‌ها و سياست جديد استفاده کنيم، زيرا اين عناصر سعی می‌کنند تا از وکلا و حقوقدانان مجرب و برداشت‌های مکرر از قانون استفاده کنند تا از چنگال عدالت بگريزند.
دادستان کل کشور در اين راستا پيشنهاداتی را مطرح کرد و ادامه داد: ضرورت تعريف جامع و مانع وکامل از جرايم سازمان يافته، ايجاد بانک اطلاعاتی شناسنامه مجرمين حرفه‌ای و استفاده از فناوری نوين برای تعقيب و شناسايی مجرمان، آموزش نيروهای کارآزموده و سالم و آشنا با روش مرتکبين جرايم از جمله اين موارد است .
محسنی اژه‌ای ادامه داد : تشکيل مجتمع‌های استانی برای رسيدگی به پرونده جرايم سازمان يافته، مجازات بازدارنده و بررسی سريع پرونده و اجرای سريع حکم، صيانت از نيروهای عمل‌کننده در مقابل با جرايم سازمان يافته با توجه به تلاش‌های برای تطميع و تهديد آنها از ديگر پيشنهادات است
دادستان کل‌کشور همچنين پيشنهاد ايجاد يک ستاد مرکزی برای هماهنگی نيروهای مقابله‌کننده را ارائه کرد و گفت : پيشنهاد می‌شود اين ستاد فعلا به رياست دادستان کل کشور شکل گيرد و پيشنهادات آن نيز توسط رئيس قوه‌قضاييه يا مراجع ذيصلاح تاييد شود.
محسنی اژه‌ای استفاده از ظرفيت‌های بين‌المللی برای مقابله با جرايم سازمان يافته را از ديگر پيشنهادات عنولن کرد و گفت : البته الان از اين ظرفيت‌ها استفاده می‌شود اما وزارت خارجه بيش از اين بايد فعاليت کند.
دادستان کل‌کشور تاکيد کرد: در راستای شناخت گروه‌های مرتکب جرايم سازمان يافته و نيز استفاده از ظرفيت مردم برای مقابله و در دام نيفتادن جوانان اطلاع رسانی هدفمند و بهنگام، ‌از طريق رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملی صورت گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016