چهارشنبه 9 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ‌دفاع: قطعنامه اخير ربطی به قرارداد "اس۳۰۰" با روسيه ندارد، ايلنا

- روسها تاکنون موضع رسمی خود را در مورد S۳۰۰ اعلام نکرده‌اند و اگر آنها موضع جديدی گرفتند، ما طبق مفاد قراردادنامه عمل کرده و وارد مذاکره رسمی خواهيم شد.


ايلنا : وزير دفاع با بيان اينکه بحث قطعنامه اخير عليه ايران ربطی به قرارداد S۳۰۰ ميان ايران و روسيه ندارد، تصريح کرد: قرار است که بعد از قطعنامه آنها صراحتا موضع خود را رسما اعلام کنند که هنوز اين کار را انجام نداده‌اند ، اما از نظر ما آنها متعهد به قرارداد بوده و قطعنامه ربطی به قرارداد S۳۰۰ که يک مساله دفاعی است ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار احمد وحيدی در حاشيه جلسه امروز هيات‌دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، مبنی بر اينکه با توجه به اعلام موضع رسمی کشور روسيه مبنی بر عدم تحويل S۳۰۰ به ايران، چه اقدامی صورت خواهد گرفت، گفت: تاکنون آنها موضع رسمی خود را اعلام نکرده‌اند اما آنها يک تکليف قراردادی با ما دارند که ما براساس مفاد قراردادنامه آن را پيگيری خواهيم کرد.
وی با بيان اينکه در اين قرارداد برای پرداخت پول براساس روابط بانکی اقدام شده، درخصوص اينکه اگر اين قرارداد فسخ شود پول بازگردانده خواهد شد، گفت: حتما مشکلی در آن قضيه نخواهيم داشت و تاکنون آنها موضع رسمی خود را اعلام نکرده‌اند و اگر روس‌ها موضع جديدی گرفتند ما طبق مفاد قراردادنامه عمل کرده و وارد مذاکره رسمی خواهيم شد.
وزير دفاع با تاکيد بر اينکه بحث قطعنامه اخير عليه ايران ربطی به قرارداد S۳۰۰ ميان ايران و روسيه ندارد، تصريح کرد: قرار است که بعد از قطعنامه آنها صراحتا موضع خود را رسما اعلام کنند که هنوز اين کار را انجام نداده‌اند ، اما از نظر ما آنها متعهد به قرارداد بوده و قطعنامه ربطی به قرارداد S۳۰۰ که يک مساله دفاعی است ندارد.
سردار وحيدی در پاسخ به اين پرسش که روس‌ها تاکنون در تحويل S۳۰۰ چه مقدار تاخير داشته‌اند گفت: آنها مدتی است که در ارائه اين موشک‌ها تاخير داشته که به بيش از حدود يک سال می‌رسد.
وزير دفاع در مورد بازرسی کشتی‌های ايرانی نيز اظهار داشت: بحث بازرسی از کشتی‌ها از سوی يکی دو کشور مطرح و صحبت شده است. کسانی که اين حرف را می‌زنند به نظر می‌رسد که به مساله امنيت منطقه‌ای و جهانی اهميتی قائل نيستند و کشورهايی که به دنبال امنيت منطقه‌ای و جهانی هستند قطعا حاضر نخواهند شد که در اين فرايند باطل وارد شده و کارهای نادرستی را انجام دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016