پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فلج تدريجی حامد روحی‌نژاد، زندانی سياسی، بر اثر عدم رسيدگی پزشکی، هرانا

خبرگزاری هرانا - وضعيت روحی و جسمی حامد روحی نژاد، زندانی محبوس در اندرزگاه ۸ زندان اوين بر اثر تشديد بيماری "ام اس" و عدم رسيدگی پزشکی به شدت وخيم گزارش می شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، به علت حمله عصبی بيماری ام اس، يکی از دستان آقای روحی نژاد کاملا از کار افتاده و بينايی هر دو چشم ايشان نيز با مشکل جدی مواجه شده است. اين زندانی سياسی حتی از لحاظ شنوايی نيز دچار آسيب شده است. اما عليرغم مشکلات عديده جسمی حاصل از بيماری، مسئولان زندان نسبت به بيماری اين زندانی سياسی کاملا بی تفاوت هستند.

اين بی توجهی مسولان تا جايی است که فارغ از عدم انتقال وی به بيمارستان حتی در رساندن داروهايی که خانواده ی روحی نژاد با هزينه ی شخصی برای فرزندشان تهيه کرده اند نيز کارشکنی ميکنند؛ به نظر می رسد مسئولان نسبت به خطارات بيماری ام اس بی توجه يا حداقل بی اطلاع باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيماری ام اس (Multiple Sclerosis) مختص اعصاب مرکزی -مغز و نخاع- بوده و با ايجاد لکه های سفيد يا پلاک های متعددی در مغز از انتشار جريان الکترو شيميايی رشته های عصبی جلوگيری کرده و باعث بروز اختلال در حرکات می شود.

اين بيماری به منظور از کار نيافتدن کامل اندام های حرکتی نياز جدی به فيزيوتراپی دارد و حتی داشتن برنامه ی غذايی ويژه ای که در برگيرنده ی انواع ميوه ها و سبزيجات جهت تامين درصد بالايی از ويتامين های بدن و بهتر کار کردن دستگاه گوارش است، ضروری است. احتمال اينکه اين بيماری در اثر عدم درمان و تشديد، کل اعضای بدن فرد را از کار افتاده کند، بسيار زياد است.

حامد روحی نژاد دانشجوی رشته فلسفه، از اردی بهشت ماه سال ۸۸ تاکنون به اتهام عضويت در يکی از گروهای مخالف نظام در زندان نگهداری می شود و از حق داشتن حتی يک روز مرخصی استعلاجی نيز محروم بوده است.

وی در دادگاه های جمعی و نمايشی حوادث پس از انتخابات محاکمه و به اعدام محکوم شده بود که نهايتاْ اين حکم در دادگاه تجديد نظر به ۱۰ سال حبس و تبعيد به زنجان تقليل يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016