جمعه 11 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير امور خارجه در نيويورک: قانون اساسی ايران زمينه رشد و تعالی زنان را در جامعه تثبيت کرده است، مهر

معاون وزير امور خارجه که به نيويورک سفر کرده است ، طی سخنرانی در نشست اجلاس وزرا ، سياستهای و برنامه های ملی جمهوری اسلامی ايران در ارتقاء وضعيت زنان را برای هيئت های شرکت کننده تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسين فرحی در اجلاس اکوسوک در نيويورک با اشاره به مفاهيم اسلامی، ارزشهای فرهنگی ملت ايران به مقررات مربوطه به ارتقاء وضعيت زنان در قانون اساسی و برنامه های پنج ساله توسعه ملی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران حقوق اساسی، اقتصادی، اجتماعی و سياسی زنان را به نحو کامل تبيين نموده و از بدو پيروزی انقلاب اسلامی با اجرای بخش عمده‌ای از آنها ، زمينه رشد و تعالی موقعيت زنان را در جامعه اسلامی تثبيت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در بخش ديگری از سخنرانی خود به مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص زنان اشاره و تاکيد کرد: ايجاد زمينه‌های مناسب برای دستيابی برابر همگان به فرصت های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی از اصول اوليه در جمهوری اسلامی ايران محسوب می‌شود. نتيجه اقدامات و عملياتی کردن قوانين مربوط به بانوان، زمينه رشد چشمگير آنان در آموزش را فراهم آورده است.

معاون وزير خارجه با اشاره به تصويب منشور "حقوق و مسئوليتهای زنان" در ايران اين منشور را بعنوان يک مدل جامع برای ارتقاء وضعيت زنان توصيف نمود که براساس آن حقوق متعددی از جمله حق بهره مندی از تامين اجتماعی و تسهيلات اقتصادی به زنان اعطاء می‌گردد و دولت را به حمايت از زنان در مواجهه با مشکلات مربوط به فقر، طلاق و معلوليت ملزم می کند، از طرف ديگر، دولت توجه ويژه‌ای به توسعه نظام بيمه و خدمات اجتماعی زنان کرده است.

مشارکت سياسی زنان از ديگر محورهای سخنرانی فرحی در اجلاس بلندپايه اکوسوک بود که با اشاره به آمار و ارقام، مشارکت در پست های بالای مديريتی بانوان در جمهوری اسلامی ايران از جمله احراز پست وزارت را برای هيئت های شرکت کننده تشريح کرد.

عدالت اجتماعی، فقر زدائی، پوشش کامل بيمه‌ای و اشتغال زايی برای بانوان و زنان سرپرست خانواده در دهه‌های گذشته از ديگر محورهای سخنرانی معاون وزير خارجه در اجلاس اکوسوک بود.

اجلاس سالانه محتوايی اکوسوک در بخش بلندپايه روز جمعه با انتشار بيانيه وزرا در باره اهداف توسعه هزاره به کار خود پايان خواهد داد و طی دو هفته آينده ساير بخش‌های مربوطه به اين نشست با حضور کارشناسان ادامه خواهد يافت.

اجلاس سالانه محتوايی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد موسوم به اکوسوک از روز دوشنبه هفتم تيرماه در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک آغاز شده است به مدت سه هفته ادامه خواهد يافت.

هفته اول اين اجلاس به نشست مقامات بلندپايه ( وزرا) کشورها اختصاص دارد که موضوع اهداف هشتگانه توسعه هزاره ارتقاء وضعيت زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016