دوشنبه 14 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رونمايی از ژورنال مدل‌های تاييد شده توسط وزارت ارشاد: مدل‌‌های مو براساس نوع گردن، ريش، قد، چانه و فرهنگ استان‌ها طراحی شده‌است، ايلنا

- دولت از اين ايده حمايت کرده است
- برای آرايش زنان نيز مدل‌های موی گوناگونی طراحی کرده‌ايم
- به دنبال آن هستيم که هر استان با رعايت سنت و فرهنگ خود، آرايش مو و چهره داشته باشد
- اين مدل‌ها در نمايشگاه‌های خارجی ارائه می‌شود.

[گزارش تصویری خبرگزاری مهر را ببینید]

ايلنا: امروز نشست خبری جشنوار ه حجاب و عفاف و تجليل از زنان کارآفرين نمونه برگزار شد. دبير جشنواره اعلام کرد که در اين جشنواره قرار است برای اولين بار از ۶۰۰ نفر از آرايشگران نمونه که در راستای فرهنگ حجاب و عفاف مثبت عمل کرده اند و از طرف اتحاديه صنفی آرايشگران به جشنواره معرفی شده اند، تجليل شود. ژاله خدايار ، رئيس جشنواره حجاب و عفاف و تجليل از زنان کار آفرين نيز در اين نشست خبری گفت که مدل‌های موی طراحی شده در اين جشنواره به زودی در يک ژورنال منتشر می شود. او معتقد بود که اين مدل‌های موی بر اساس علم زيبايی‌شناسی و بر اساس نوع گردن، ريش و قد چانه و به طور کلی خصوصيات چهره جوانان طراحی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، ژاله خدايار رئيس جشنواره عفاف و حجاب و تجليل از زنان کارآفرين نمونه در نشست خبری که امروز در رابطه با اين جشنواره برگزار شد، گفت: ما مدل‌های موی طراحی شده خود را به وزارت ارشاد ارائه کرديم و وزارت ارشاد نيز آنها را مورد تائيد قرار داد. تائيد وزارت ارشاد به منزله اين است که ما می‌توانيم از اين مدل‌های مو ژورنال منتشر کنيم. در اين مدل‌ها ما به دنبال عقب‌گرد نيستيم بلکه تلاش کرده‌ايم با حفظ سنت و رعايت قوانين جامعه و فرهنگ ايرانی جديدترين مدل‌های مو را طراحی کنيم و به اين ترتيب با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کنيم.
خدايار بيان کرد: متاسفانه کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند گمان می‌کنند که ايرانی‌ها در محدوديت و تنگنا هستند ما می‌خواهيم به آنها ثابت کنيم که اولا حجاب محدوديت نيست و ثانيا ما می‌توانيم مدل‌های موی مورد نياز جوانان کشور را خودمان طراحی کنيم و دولت نيز از ما در اين زمينه حمايت می‌کند.
او ادامه داد: ما بر اساس علم زيبايی‌شناسی و بر اساس نوع گردن، ريش و قد چانه و .... مدل‌های مو و آرايش جوانان را طراحی می‌کنيم. در واقع هدف‌مان اين است که جوانان برای نوع آرايش خود به سالن‌های زيبايی مراجعه کنند و از آنها مشاوره دريافت کنند و بر اساس ژورنال‌های مدل مو و آرايش ايرانی مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند.
رئيس جشنواره عفاف و حجاب و تجليل از بانوان کارآفرين نمونه گفت: در حال حاضر مصرف مواد آرايشی در ميان جوانان ما بسيار بالاست و علت اصلی اين مصرف بالا نيز ناآگاهی جوانان است. آنها نمی‌دانند که چگونه بايد از پوست خود مراقبت کنند و وقتی پوست آنها جوش می‌زند يک قالب پنکيک را روی صورت خود خالی می‌کنند تا جای جوش را بپوشانند در حالی که اين چاره کار نيست. ما می‌خواهيم به جوانان آموزش دهيم که چگونه از پوست خود مراقبت کنند و از چه شيوه آرايشی استفاده کنند تا زيبا شوند.
خدايار در رابطه با بودجه اين جشنواره گفت: اين جشنواره کاملا با بودجه خصوصی برگزار می‌شود. اما برخی از ارگان‌های دولتی مانند وزارت ارشاد و برخی از نمايندگان مجلس و صدا و سيما از اين جشنواره حمايت معنوی کردند و ما با يار بودند.
او ادامه داد: ما در زمينه مدل مو و آرايش زنان اقدامات موثری انجام داده‌ايم و مدل‌های گوناگونی را طراحی کرده‌ايم. ما به دنبال آن هستيم که استانداردهای بين‌المللی را از نظر علوم زيبايی برای ايران تعيين کنيم به طوری که ديگر هيچ‌کسی برای يادگيری علوم زيبايی مجبور نشود به خارج از کشور سفر کند و در واقع ما بتوانيم به صورت آکادميک و دانشگاهی علوم زيبايی را به علاقه‌مندان آموزش دهيم.
رئيس جشنواره عفاف و حجاب و تجليل از زنان کارآفرين نمونه ادامه داد: به زودی ژورنال‌های مدل موی ايرانی منتشر و رونمايی می‌شود.
او ادامه داد: از همه آرايشگران سراسر ايران دعوت می‌کنيم ايده‌ها و نظرات خود را در رابطه با مدل‌های مو و آرايش مختلف به جشنواره ارائه کنند.
خدايار گفت: ما به دنبال آن هستيم که هر استان و شهرستان با رعايت سنت و فرهنگ خود، آرايش مو و چهره داشته باشد همان‌گونه که لباس استان‌ها و شهرستان‌های مختلف با هم متفاوت است آرايش مو و چهره آنها نيز بر اساس فرهنگ ايرانی متفاوت بوده و ما می‌خواهيم اين فرهنگ را حفظ کنيم و مانع از آن شويم که اين شهرستان‌ها و استان‌ها آرايش موی سر خود را فراموش کرده و از الگوهای بيگانه برای آرايش خود استفاده کنند.
رئيس جشنواره عفاف و حجاب و تجليل از زنان کارآفرين نمونه تصريح کرد: در روز جشنواره از هر استان قرار است شرکت‌کنندگانی حضور داشته باشند که آرايش مو و ظاهر آنها و همچنين لباس‌شان محلی باشد.
خدايار در پاسخ به اين سئوال خبرنگار ايلنا که آيا کار مردم‌شناسی در رابطه با شناسايی مدل‌های موی اقوام ايرانی در گذشته انجام شده است، يا خير؟، گفت: ما تاريخ ايران را مطالعه کرده‌ايم و مدل‌های ارائه شده بر اساس چهره‌شناسی، رنگ پوست ايرانيان، فرهنگ ايرانی، دين مردم ايران، قوانين و مقررات اسلامی انجام شده است.
او ادامه داد: خوشبختانه وزارت ارشاد نيز با مدل‌های موی طراحی‌ شده موافق بوده و مدل‌های موی طراحی شده توسط کارشناسان اين جشنواره به تائيد وزارت ارشاد رسيده است.
رئيس جشنواره عفاف و حجاب و تجليل از زنان کارآفرين نمونه گفت: ما خوشحال هستيم که دولت جمهوری اسلامی ايران برای طراحی اين مدل‌های مو از ما حمايت کرد و ما نيز در نمايشگاه‌های خارج از کشور از اين به بعد می‌توانيم ژورنال مدل‌های مو و آرايش داشته باشيم و سمبلی از فرهنگ ايرانی را با خود به همراه ببريم.
او گفت: من به عنوان يک کارشناس فنی علوم زيبايی در خاورميانه برايم دردناک بود که هر بار که به ايران می‌آمدم احساس می‌کردم که جوانان ما در خيابان‌ها به شکل‌هايی ظاهر می‌شوند، که اصلا مناسب نيست. من اين شيوه آرايش مو و لباس جوانان را نوعی واپس‌ماندگی فرهنگی می‌دانم و اميدوار هستيم پس از اين جوانان از مدل‌های مويی که مطلق به فرهنگ ايرانی است و توسط ايرانی‌ها طراحی شده است، استفاده کنيم.
علی عابدی دبير جشنواره عفاف و حجاب و تجليل از بانوان کارآفرين نمونه نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: برای اين جشنواره بودجه زيادی هزينه شده است اما هزينه کردن برای کار فرهنگی مثبت است. اين‌گونه هزينه‌ کردن‌ها برای امور فرهنگی بايد نهادينه شود و دولت بايد به اين نتيجه برسد که برخی امور فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کنند زيرا بخش خصوصی می‌تواند مثبت عمل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016