سه شنبه 25 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: هيئتی ۵ نفره از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر نشر کتاب نظارت می‌کند، مهر

سيدمحمد حسينی از نظارت هيئتی ۵ نفره بر نشر کتاب خبر داد و گفت: اميدوارم ضوابط جديد نشر اوايل سال آينده ابلاغ شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سيدمحمد حسينی بعد از ظهر امروز در حاشيه مراسم تقدير از رسانه‌های نقش‌آفرين در راهپيمايی ۲۲ بهمن، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره ضوابط جديد نشر کتاب گفت: اين بحث چندين ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح بود و تقريباً به پايان رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته اعضاء شورا همچنان يکسری پيشنهادها داشتند که قرار شد در جلسه آينده مطرح شود و فکر می‌کنم اوايل سال آينده ابلاغ شود. در آئين‌نامه جديد هم سياست‌های ايجابی و تشويقی گنجانده شده و هم مواردی که نحوه نظارت بر اجراء اين سياست‌ها را مشخص می‌کند.

وزير ارشاد ادامه داد: مهمترين نکته در اين آئين‌نامه اين است که ۵ نفر به عنوان هيئت نظارت و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌شوند و آنها در رشته‌های گوناگون برای صدور مجوز به کتابها، کارگروه‌های تخصصی خواهند داشت.

حسينی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر درباره مدير جديد اداره چاپ وزارت ارشاد، گفت: هنوز شخصی به اين سمت منصوب نشده و منتظر نهايی شدن ساختار اداری وزارتخانه هستيم چرا که ممکن است دفتر چاپ و اداره‌کل کتاب در يکديگر ادغام شوند.

وزير ارشادهمچنين درباره احتمال تغيير رويه برخورد با مطبوعات در سال جديد و اتخاذ رويکردی ملاطفت‌آميز با اصحاب رسانه، گفت: ما از ابتدا بنايمان بر اين بوده که جنبه‌های ايجابی و مثبت و تشويقی را در نظر بگيريم و اميدوارم مطبوعات در مسيری گام بردارند که در خدمت تعالی و پيشرفت کشور باشد و اگر هم تذکری در گذشته داده شده يا برخوردی صورت گرفته است، بيشتر به اين خاطر بوده که ما سال حساسی را پشت سر گذاشتيم و نياز بود که دقت‌های بيشتری صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: گاهی اوقات مطالبی مطرح می‌شد که کاملاً همسو با آنچيزی بود که کسانی که خارج از ايران هستند به آن علاقه‌مندند. از اين رو بعضی مواقع برخوردها لازم بود. البته گاهی اوقات انتشار اين مطالب سهوی بود اما بالاخره وظيفه ما اين است که حتی با بعضی اشتباهات هم برخورد کنيم تا مديران مسئول بر مجموعه خودشان نظارت بيشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر درباره شايعاتی پيرامون رفع توقيف از روزنامه اعتماد گفت: در اين ارتباط بايد دستگاه قضايی نظر بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016