چهارشنبه 16 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام عيسی سحرخيز از زندان: در دادگاه پيرامون شکنجه ها، افشاگری خواهم کرد، جرس

جـــرس: عيسی سحرخيز با ارسال نامه ای از زندان و اعلام زمان دادگاه خود، خواستار حضور هيئت منصفه و همچنين علنی بودن اين دادگاه شد و ضمن اعلام "افشاگری در دادگاه پيرامون بازداشتگاهها، شکنجه ها و وقايع زندان"، همزمان از وابستگان قربانيان جنبش سبز و صدمه ديدگان روحی و جسمی حوادث بعد از انتخابات خواست تا خلاصه ای از شرح ما وقع خود را به سايت جرس يا وکلای خود نسرين ستوده، محمدرضا فقيهی و مينا جعفری ارسال دارند.

اين فعال مطبوعاتی که در جريان حوادث پس از انتخابات دستگير و بعد از شکنجه و ماهها بلاتکليفی در سلولهای انفرادی و بندهای عمومی زندانهای اوين، رجايی شهر و گوهردشت نگهداری شده، در تاريخ ٢۷ تيرماه امسال، در دادگاه انقلاب تهران محاکمه خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سحرخيز طی پيامی از زندان، خاطرنشان کرده است "در جريان برگزاری دادگاه، نحوۀ دستگيری با ضرب و جرح و همچنين شکنجه های جسمی - روحی و وقايع زندان را افشا و نقش نيروهای ويژه و همچنين لباس شخصی ها و بسيج را برملا خواهم کرد."

عيسی سحرخيز از خانواده ها، وابستگانِ شهدای جنبش سبز و همچنين قربانيان و صدمه ديدگان روحی و جسمی حوادث بعد از انتخابات خواست تا "خلاصه ای از شرح ما وقع آنچه بر آنها يا عزيزانشان گذشته را، به آدرس سايت جرس (شبکه خبری جنبش سبز) يا وکلای خود، نسرين ستوده، محمدرضا فقيهی و مينا جعفری ارسال کنند.

معاون مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت اصلاحات، همچنين خواستار اجرای اصل ١۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی و علنی بودن دادگاه و حضور هيئت منصفه شد.

متن کامل پيام عيسی سحرخيز که توسط پسرش در اختيار سايت جرس قرار گرفته، به شرح زير می باشد:

"با توجه به اينکه در نظر دارم در جريان برگزاری محاکمه ام که قرار است ٣۸۰ روز پس از دستگيری، توام با ضرب و جرح و شکنجه و بازداشت و زندانی اينجانب در تاريخ ٢۷ تيرماه ۸۹ در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب واقع در خيابان معلم تهران تشکيل می شود، در بخشی از دفاعياتم به موضوع اقدام غير قانونی، غير شرعی و غير انسانی ضرب و شتم و هتاکی و شکنجه های روحی و جسمی در جريان دستگيری ها، بازداشتها، بازجويی ها و بازپرسی ها توسط نيروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، امنيتی و جريان موسوم به بسيج و لباس شخصی ها بپردازم.

از کليه قربانيان جنبش سبز اعم از خانواده های شهدا و صدمه ديدگان روحی و جسمی ١٣ماه اخير جريان اعتراضات، دستگيری ها و بازجويی ها که خلاصه ای از شرح ماوقع را به آدرس سايت جرس ارسال دارند و يا در اختيار وکلايم خانمها ستوده و جعفری و همچنين آقای فقيهی قرار دهند ودر صورت تمايل در روز برگزاری دادگاه که بايد براساس اصل ١۶۸ قانون اساسی بصورت علنی و با حضور هيات منصفه تشکيل شود به عنوان شاهد حضور به هم رسانند."

لازم به ذکر است دهم خردادماه سال جاری، عيسی سحرخيز به همراه جمعی از ديگر زندانيان سياسی معترضِ بند ٣۵۰ زندان اوين، به زندان گوهردشت منتقل شدند. وی در زندان رجايی‌شهر به دليل فشارهای شديد به بيماری قلبی مبتلا شد و با وجود توصيه‌های پزشکان زندان مبنی بر لزوم انتقال ايشان برای انجام معاينات لازم به خارج از زندان مقامات زندان از اين امر ممانعت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016