چهارشنبه 16 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقيسه‌ای خطاب به مريم ضياء، فعال کودکان و زنان: تو بايد اعدام می‌شدی! فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" مريم ضياء فعال کودکان و زنان توسط فردی بنام محمد مقيسه ای از اعضای کمسيون قتل عام زندانيان سياسی سال ۱۳۶۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکشنبه ۱۳ تيرماه خانم مريم ضياء فعال حقوق کودکان و زنان به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب فرا خوانده شد و توسط فردی بنام محمد مقيسه ای ازاعضای کمسيون قتل عام زندانيان سياسی سال ۱۳۶۷ مورد محاکمه قرار گرفت. عليرغم اينکه نماينده دادستان حضور نداشت ولی دادگاه تشکيل شد.

دادگاه او حوالی ساعت ۰۹:۳۰ شروع شد.رفتارهای مقيسه ای همانند بازجويان وزارت اطلاعات بود و دائم با داد و فرياد و تهديد و توهين همراه بود. محمد مقيسه ای در ادامۀ داد و فريادها و توهين ها خطاب به خانم ضياء گفت :"تو منافقی،تو بايد اعدام می شدی" و با برخوردهای غير انسانی ديگری همراه بود.

اين فعال کودکان و زنان بر مبنای ماده ۵۰۰ به اتهام واهی تبليغ عليه نظام مورد محاکمه قرار گرفت.

خانم مريم ضياء در اثر شکنجه های روحی که در طی مدت بازداشت با آن مواجه بود دچار ناراحتی جسمی شده است و تحت درمان پزشکان متخصص می باشد. عليرغم گذشت مدت نسبتا طولانی ولی هنوز وضعيت و شرايط جسمی او بهبود نيافته است.

لازم به يادآوری است خانم ضياء از فعالين حقوق کودکان و زنان می باشد. او در تاريخ ۱۰ دی ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شدو ۲ ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين تحت شکنجه های روحی شديد يکی از بازجويان وزارت اطلاعات بنام ياسر قرار گرفت.عليرغم گرفتن وثيقه او را به بند زنان زندان اوين منتقل کردند. خانم ضياء در اعتراض به ممانعت از آزاديش وادامه فشارهای غير انسانی اقدام به اعتصاب غذا نمود و ۱۳ روز در اعتصاب غذا بسر برد تا اينکه بازجويان وزارت اطلاعات در ۹ فروردين ماه وادار به آزادی وی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016