یکشنبه 20 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله نوری‌همدانی: هرگونه نظام غير ولايی نامشروع است، ايلنا

ايلنا: آيت‌الله نوری‌همدانی در جمع اقشار مختلف مردم کرمان، با اشاره به ابعاد گوناگون بعثت حضرت رسول اکرم، علت عمده مشکلات مسلمانان را انحراف از مسير ترسيم شده توسط حضرت محمد(ص) دانست.
به گزارش ايلنا، اين مرجع عظام تقليد، در جمع اقشار مختلف مردم کرمان در مراسم جشن عيد مبعث که در مصلای امام علی(ع) اين شهر برگزار شد، با تبريک سالروز بعثت رسول اکرم(ص)، عيد مبعث را يکی از بزرگترين و شريف ترين اعياد امت اسلام دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تشريح ابعاد مختلف بعثت پيامبر گرامی اسلام، رهايی امت‌ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل را از جمله رهاوردهای بعثت حضرت خاتم(ص) دانست و بيان داشت: اهميت بعثت حضرت محمد(ص) از ابعاد مختلف قابل بررسی است و بايد به اين موضوعات توجه کرد.
اين استاد برجسته سطح عالی حوزه علميه قم در ادامه، به تبيين ويژگی‌های حضرت محمد(ص) پرداخت و گفت: آماده‌سازی مردم برای دريافت معارف ناب اسلامی و آموزه‌های اخلاقی، زمامداری امت اسلام، صبر و استقامت در برابر استکبار و جريان‌های ضد اسلامی از جمله ويژگی‌های بارز پيامبر گرامی اسلام است.
وی با بيان اينکه بشر به حکومت احتياج دارد و تمامی جريان‌های سياسی، اقتصادی و اجتماعی در گرو حکومت هستند تاکيد کرد: طبق آموزه‌های دينی و اسلامی در راس حکومت بايد نبی، امام معصوم(ع) و در عصر غيبت نيز ولی فقيه حاکم باشد.
آيت‌الله نوری‌همدانی، علت عمده مشکلات مسلمانان را انحراف از مسير ترسيم شده توسط پيامبر اکرم(ص) دانست و اظهار داشت: متاسفانه بعد از رحلت پيامبر گرامی اسلام، در نتيجه انحراف بوجود آمده، اهل‌بيت(ع) کنار زده شدند.
اين مرجع تقليد، هرنوع حکومت و نظام غير ولايی را نامشروع و طاغوتی خواند و افزود: بحمدلله به برکت رهبری‌های امام راحل و همراهی و حمايت همه جانبه مردم، رژيم شاهنشاهی سرنگون شد و انقلاب اسلامی به پيروزی رسيد و امروز همه بايد قدردان انقلاب اسلامی باشيم.
وی نقش مردم را در انقلاب اسلامی بی بديل توصيف و تصريح کرد: به برکت رهبری های امام راحل و بيانات حکيمانه ايشان مردم ايران بيدار شدند و با خروش تمام پشت سر مقتدای خود حرکت کرده و توانستند استبداد و استکبار را از مملکت قلع و قمع و بيرون کنند.
آيت‌الله نوری‌همدانی در پايان با تجليل از مديريت‌ها و رهبری‌های داهيانه مقام معظم رهبری ابراز داشت: بحمدلله بعد از ارتحال امام خمينی(ره)، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با دارا بودن همه شرايط و ويژگی‌ها، به بهترين شکل ممکن انقلاب اسلامی را مديريت کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016