سه شنبه 11 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوری همدانی: هر نظامی در اسلام جز نظام ولايی، طاغوتی است، فارس

خبرگزاری فارس: يکی از مراجع تقليد گفت: ولايت فقيه شرط حکومت در اسلام است و هر نظامی در اسلام جز نظام ولايی، طاغوتی است و به سمت ديکتاتوری پيش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبليغات اسلامی استان همدان، آيت‌الله حسين نوری همدانی در جمع زيادی از روحانيان، خانواده‌های شهدا و بسيجيان شهر فيروزان، با اشاره به تبيين جايگاه ولايت در جامعه اسلامی اظهار داشت: پيامبر اسلام (ص) قرآن و عترت را به عنوان دو امانت سنگين در بين ما گذاشتند و ما بايد در زندگی از اين دو امانت پيروی کنيم زيرا اگر از آنها جدا شويم دچار ذلالت و گمراهی خواهيم شد.
وی افزود: بايد با مفاهيم قرآن و معارف اهل بيت (ع) آشنا شويم زيرا با آنها می‌توانيم در راه هدايت گام برداريم.
اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به آيات قرآن تصريح کرد: حرکت پيامبران در طول تاريخ برای مقابله و برخورد با حکومت‌های جباری بوده است که بر مردم ظلم می‌کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه قسمتی از قرآن در ارتباط با حرکت پيامبران برای برخورد با حاکمان جبار است، تصريح کرد: اين مهم وظيفه ما را نيز معين می‌کند يعنی اينکه وظيفه هر مسلمانی است که در برابر حاکم جبار قيام کند.
نوری همدانی خاطرنشان کرد: پيامبران در طول تاريخ با حاکمان ظالم و درباريان آنها به مقابله برخواستند و گاه تا شهادت پيش رفتند تا اينکه حکومت ظالم را سرنگون و حکومت عدل را برقرار کنند.
وی در ادامه با اشاره به اينکه قرآن دين را از سياست جدا نمی‌داند، ابراز داشت: هر مسلمان و پيرو پيامبر وظيفه دارد با حاکم جبار و ظالم که با زر و زور و تزوير بر سرکار آمده است، مقابله کند.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه ائمه بايد حاکم و ‌هادی جامعه باشند، گفت: بعد از پيامبر (ص) اين مسير طی نشد و سلاطينی ظالم به حکومت رسيدند که همه آنها نا‌مشروع بودند.
وی با بيان اينکه پيامبر بايد در رأس حکومت باشد، بيان داشت: بعد از پيامبر (ص) هم امام معصوم بايد زمام امور را به دست گرفته و در رأس جامعه قرار گيرد.
نوری همدانی اضافه کرد: اگر زمانی هم مثل زمان حال امام معصوم غايب باشد بايد ولی فقيه،‌ عادل، مدير، مدبر، شجاع همانند آيت‌الله العظمی خامنه‌ای در رأس حکومت قرار گيرد.
وی افزود: اين مهم شرط حکومت در اسلام است و هر نظامی در اسلام جز نظام ولايی، طاغوتی است و به سمت ديکتاتوری پيش می‌رود.
اين مرجع تقليد همراهی مردم با پيامبران را برای مقابله با سلاطين جبار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مردم بايد هميشه برای مقابله با سلاطين جبار و ظالم همراه باشند و گرنه نتيجه لازم گرفته نمی‌شود.
وی ادامه داد: در قيام ايران نيز مردم همراه امام بودند و تا امروز نيز مردم هميشه در صحنه و همراه انقلاب بودند و اکنون نيز همراه ولی فقيه هستند.
نوری همدانی تأکيد کرد: امام از سال ۴۲ تا ۵۷ با بيانه‌های خود مردم را آگاه و آماده کرد به طوری که «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به شعار همه مردم ايران در شهرها و روستا‌ها تبديل شده بود.
وی افزود: امام اين درس را به ما داد که مردم هميشه بايد در صحنه باشند تا انقلاب به وجود آيد و باقی بماند.
اين مرجع تقليد در بخش ديگری از سخنان خود ولايت فقيه را رکن رکين نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران دانست و اظهار داشت: در هشت سالی که تمام ابرقدرت‌ها از صدام پشتيبانی می‌کردند، قدرت ولايت فقيه موجب شد مردم فوج فوج به جبهه‌‌ها بروند و در مقابل تمام ابرقدرت‌ها بايستند.
وی با اشاره به گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامی ايران خاطرنشان کرد: امروز وظيفه ما نگهداری از نظامی است که در تمام بخش‌ها از جمله علم، صنعت، طب، فناوری هسته‌ای، صنايع نظامی و دفاعی پيشرفت‌های چشمگيری کرده است.
نوری همدانی با بيان اينکه همه اين پيشرفت‌ها در سايه انقلاب شکوهمند اسلامی برای ايران به دست آمده است، بيان داشت: مردم نخستين رکن اين نظام هستند که با نثار جان خود موجب پيروزی انقلاب و استحکام آن در برابر دشمنان شدند.
وی گفت: مسئولان بايد تمام سعی خود را برای خدمت به اين مردم به کار بگيرند تا بيکاری و گرانی از بين برود.
اين مرجع تقليد با تأکيد بر اينکه بايد مردم را در صحنه نگه داريم، به حماسه ۹ دی و راهپيمايی با شکوه ۲۲ بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: من از اين حضور آگاهانه، هوشيارانه و مقاوم مردم متعهد در صحنه تشکر می‌کنم زيرا اين خروش مردم است که نظام را نگه می‌دارد.
وی اسلام را رکن ديگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران نام برد و افزود: اسلام بايد در کشور زنده نگه داشته شود و ارزش‌های اسلام حاکم شود.
نوری همدانی با اشاره به اينکه ولايت فقيه رکن ديگر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصريح کرد: دشمن وقتی ديد که نمی‌تواند با اسلام و مردم درافتد، ولايت فقيه را مورد حمله خود قرار داد.
وی با بيان اينکه در جريانات اخير کشور نيز دشمن ولايت فقيه را نشانه رفته بود، خاطرنشان کرد: بر ما لازم است با حضور آگاهانه خود در صحنه، نظام را حفظ کنيم و پشتيبان ولايت فقيه باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016