جمعه 25 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش وزن شديد محمدصديق کبودوند، گفت‌وگو با پريناز حسنی، همسر کبودوند در باره وضعيت وی در زندان، کُردانه

کردانه: محمدرضا اسکندری: محمد صديق کبودوند، موسس و رئيس سازمان دفاع حقوق بشر کردستان به دليل فعاليت های حقوق بشری، نوشته ها و تاسيس سازمان غيردولتی دفاع حقوق بشر کردستان به بيش از ۱۰ سال زندان محکوم شده است. وی ظهر چهارشنبه ۲۳ تير ماه پس از بيهوشی به درمانگاه زندان اوين منتقل شد. جهت اطلاع از وضعيت آقای کبودوند با همسر ايشان خانم پريناز حسنی گفتگوی کوتاهی به دو زبان کردی و فارسی داشتم که توجه شما را به آن جلب می کنم.

محمدصديق کبودوند رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان روز چهارشنبه ۲۳ تير ماه پس از بيهوشی در بند ۳۵۰ زندان اوين به درمانگاه اين بند انتقال داده شد و امروز دوباره به بند عمومی منتقل گرديد.

خانم حسنی به گزارش سازمان دفاع حقوق بشر کردستان و به نقل از خانواده شما از طريق تماس تلفنی يکی از هم بندی های آقای کبودوند شما از بيهوشی کبودوند و انتقال به درمانگاه جهت معاينه وی مطلع شديد. شما می توانيد ما را بيشتر در جريان صحت و سقم اين خبر قرار بدهيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما روز چهارشنبه ظهر از طريق خانواده يکی از هم بندی های کبودند مطلع شديم که کبودوند بيهوش شده و وی را به درمانگاه زندان اوين انتقال داده اند و به وی سرم وصل کرده اند.

آيا علت اين بيهوشی مسئله تغذيه است و يا ريشه در بيماری هايی سابق آقای کبودوند دارد؟
دقيقا من نمی توانم بگويم که علت اين بيهوشی چه بوده است.
آقای کبودوند دارای فشار خون بال، پروستات و بيماری های گوارشی است. ايشان در زندان هم دوبار سکته قلبی کرده اند. متاسفانه ما نتوانستيم با وی تماس بگيريم. فقط امروز در يک تماس کوتاه تلفنی به ما گفت که به بند عمومی انتقال داده شده است و ما وقت نداشتيم تا از وی علت بيهوشی را بپرسيم. دقيقا من نميتوانم چيزی بگويم ايشان بيمارهای قبلی داشتند و اين مدت که ما ملاقات با وی داشتيم ايشان لاغر و رنگ پريدگی چهره داشتند.

خبرها از کاهش شديد وزن آقای کبودوند به ما رسيده است آيا اين خبر درست است؟
بله ، دقيقا در دوهفته پيش که من با ايشان ملاقات داشتم متوجه شدم که ايشان ۱۵ تا ۲۰ کيلو کاهش وزن داشته اند و خيلی لاغر و رنجور به نظر می رسند.

خانم حسنی آيا شما و خانواده کبودوند، برادران و خواهران ايشان از مقامات قضائی جمهوری اسلامی درخواست مرخصی برای درمان ايشان را کرده ايد؟
از زمان زندانی شدن تا به حال ما هر ماه يک درخواست برای دادن مرخصی استعلاجی به دادستان داده ام و تا به حال هيچ جائی جواب نگرفته ايم. ما فقط ۳ بار ملاقات حضوری داشته ايم.

آخرين بار که شما با آقای کبودوند ملاقات حضوری داشته ايد کی بوده است؟
آخرين بار فکر می کنم بعد از عيد بوده است.

با توجه به اينکه آقای کبودوند طبق قوانين جمهوری اسلامی(قانون اساسی) کار خلافی انجام نداده است شما چه درخواستی از مسئولان، نهادها و فعالان مدنی و حقوق بشری در رابطه با آقای کبودوند داريد؟
من فکر می کنم که بايستی فشار بيشتری به مقامات جمهوری اسلامی آورد. چون آقای کبودوند و فعالين حقوق بشری جرمی جز کمک به مردم نداشته اند.

وضع روحی کبودوند در زندان ونظرش در رابطه با کارهای حقوق بشری چيست؟
من در رابطه با مسائل سازمان چيز زيادی نمی توانم بگويم و يا اينکه من با ايشان در اين رابطه صحبت نکرده ام.
الان سازمان به خاطر وضعيت امنيتی پيش آمده فعاليت چندانی ندارد و همه چيز راکد است. فشار زندان برای هر کسی ناراحتی و فشار روحی زيادی ايجاد می کند. ولی اين فشارها تغييری در عزم و جزم و اراده حقوق بشری ايشان ايجاد نکرده است.

با تشکر از شما و اميدواريم هر چه زودتر شاهد آزادی آقای کبود وند باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016