جمعه 25 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازجويی از شاغلين بهايی شهر شيراز، رهانا

اداره‌ی اماکن شهر شيراز در اقدامی غير قانونی، در قالب جلساتی اقدام به بازجويی از افراد شاغل بهايی در سطح اين شهر کرده است.

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
اخيرا اداره اماکن شيراز از طريق اتحاديه های صنفی به صورت کتبی و شفاهی شاغلين صنوف مختلف شيراز را که متعلق به بعضی اقليت های مذهبی به خصوص ديانت بهايی می باشد جهت پاره ای از توضيحات به اداره اماکن دعوت می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، اداره‌ی اماکن سپس در اقدامی غير قانونی سوالات متعددی خارج از حيطه وظايف مشخص شده از جمله کليه اطلاعات شخصی صاحب پروانه، خانواده و فاميل های وابسته و سپس در مورد ميزان درآمد، اموال غير منقول، سفر خارج از کشور و اطلاعات در مورد اقوام خارج از کشور را مطرح و جوابها را يادداشت می نمايد و فتوکپی شناسنامه و کارت ملی صاحب پروانه و اعضای خانواده را طلب می کنند.

هدف از طرح اين سوالات فرا قانونی مشخص نبوده و چه بسا که اين اطلاعات در اختيار افراد غير مسوول قرار گرفته و موجب ايجاد مشکلات جدی برای شهروندان بهايی شيراز شود.

لازم به ذکر است که با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی، فشار بر شهروندان بهايی به شدت افزايش پيدا کرد، به نحوی که صدها بهايی به دليل اعتقادات و باورهای‌شان، جان خود را از دست دادند.

پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد اين فشارها شکل جديدی به خود گرفته است که با تمرکز بر امور اقتصادی بهائيان، سعی در نابودسازی تدريجی ايشان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016