جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارکنان مخابرات استان کرمانشاه در مقابل استانداری تجمع کردند، آفتاب

جمعی از کارکنان مرکز اطلاعات تلفن 118 شرکت مخابرات کرمانشاه، در اعتراض به کاهش حقوق و دستمزدهای خود در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کردند.

آفتاب: جمعی از کارکنان مرکز اطلاعات تلفن 118 شرکت مخابرات کرمانشاه، در اعتراض به کاهش حقوق و دستمزدهای خود در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کردند.

این عده که ابتدا در ساعات اولیه صبح در خیابان مصوری( محل اداره کل و مراکز مخابراتی) تجمع کردند، سپس با حضور مقابل درب ورودی استانداری خواهان رسیدگی به وضعیت نامعلوم خود شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از این افراد که از ترس اخراج شدن حاضر به افشای نامش نشد، گفت: هیچ یک از ما امنیت شغلی نداریم و هر روز به بهانه‌ای اضافه کار و حقوق ما کاهش می‌یابد و اخیرا هم که اعلام کرده‌اند حقوق ما از این ماه نصف خواهد شد و هرکس می‌خواهد بماند، هرکس نمی‌خواهد برود.

آقای«م» نیز گفت: سال گذشته بیش از 140 نفر از کارکنان مخابرات رفتند و امسال هم به ما نمی‌گویند بروید اما فشارها آنقدر زیاد است که مجبور شویم ترک کار کنیم تا حقوق و سوابقمان از بین برود.

وی افزود: ضمنا بعد از ما نوبت به شرکتی‌ها می‌رسد و همه آنان بر اساس ساعت کار، کار خواهند کرد، یعنی کسی که تا به حال روزانه 6 ساعت کار می‌کرده و مثلا 300 هزار تومان یا 350 هزار تومان حقوق می‌گرفته از ابتدای مرداد ماه باید 100ساعت کار کند و ساعتی هم حقوق بگیرد و این برای کاری تخصصی مانند مخابرات و فعالیت‌های آن غیر فنی و غیر معقول است.

این کارمند مخابرات افزود: مسئولان مخابرات هیچ توجیه مناسبی برای این کار ندارند و افرادی داریم که بالغ بر 10 تا 15 سال است، با همه ناملایمات و کم‌مهری‌های مخابرات و شرکت‌های پیمانکار ساخته و الان صاحب زن و فرزند است، چگونه می‌تواند با ماهی 120 تا 150 هزار تومان امرار معاش کند.

یکی دیگر از کارکنان زن مرکز 118 نیز گفت: ما قریب به 100 نفر هستیم که در 118 کار می‌کنیم و فشار کار، بار روانی، عدم دریافت اضافه کار و مسائل مختلف را تاکنون تحمل کرده‌ایم اما انصاف نیست الان بعد از 10 سال ما را نصف کنند و بگویند می‌خواهید بخواهید، نمی‌خواهید بروید بیرون ... این اوج توهین به حقوق کارکنان در یک شرکت است.

وی افزود: ما از سایر نقاط کشور خبر داریم به جز یک استان دیگر همه استان‌ها منطقی عمل کرده‌اند اما کرمانشاه می‌خواهد ضعف‌هایش در بخش مخابرات، اینترنت، تلفن‌ همراه و ثابت را با کاهش کارکنان پنهان کند و به همین دلیل هرکاری می‌کند که سود به دست بیاورد حالا می‌خواهد انسانی باشد یا غیر انسانی...

«ع» از دیگر کارکنان مخابرات که دفترچه بیمه درمانی خود را در دست دارد، می‌گوید: مقصران این مسائل را به خدا واگذار می‌کنم و هم‌اکنون دو ماه است که نمی‌توانم برای داروی فرزندم اقدام کنم و حالا هم که منکر ما شده و ما را به همکاری قبول ندارند.

وی افزود: آقای استاندار و مسئولان استان باید پاسخگوی مسائل شرکت‌های دولتی باشند و شرکت مخابرات هم که هنوز کاملا خصوصی نشده نمی‌تواند به این بهانه همه را قلع و قمع کند.

وی تاکید کرد: اعتراض ما صنفی است و ما خواهان احقاق حقوق خودمان در جامعه اسلامی هستیم و حق داریم نسبت به تبعیضی که بین ما و کارکنان رسمی و قراردادی انجام می‌گیرد و اختلاف چندبرابری حقوقی که بین ما وجود دارد، اعتراض کنیم و مسئولان هم باید در این دنیا و هم در آن دنیا پاسخگوی اعمال خود باشند.

معترضین با قول مساعد یکی از مسئولان ساعت قریب به 11 درب استانداری را ترک کردند اما پس از مراجعه به محل کار خود از ورود آنان به سرکار جلوگیری به عمل آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016